• Anonym (Hyckleri)

Bojkotta coca-cola

Varför bojkottar folk Coca-cola?  Men dem bojkottar ej sprite, fanta exempel. Monster drickan. Och alla andra företag som ägs av eliten som skapar krigen.
    Vad är meningen med bojkotta av coca-cola då? Vill man leka duktig och att man stöttar Palestina?
    Förstår verkligen inte!
    Kriget har pågått hur länge som helst och först NU ska folk leka duktiga och lägga flagga på sin sida, leka att dem stöttar Palestina och ska köpa Palestina coca-cola. Men snälla ärligt talat. Sån dubbel moral. Om man nu ska leka så duktig så bojkotta ALLT ALLT ALLT som ägs av dem!!!

• Svar på tråden Bojkotta coca-cola
  • Anonym (Rexkex)
    Anonym (Jaha) skrev 2025-03-20 20:53:21 följande:
    Stämmer, men tokfan vill ju försöka ändra på det också vad jag förstår.
    Men då köper vi ingen CocaCola så löser det sig!
  • elmadumle

Coca cola i Sverige tillverkas ju i Sverige, det är ju tråkigt om de som jobbar där blir arbetslösa pga någon fånig bojkott...

• Anonym (Jaha)
    elmadumle skrev 2025-03-20 21:36:08 följande:

Coca cola i Sverige tillverkas ju i Sverige, det är ju tråkigt om de som jobbar där blir arbetslösa pga någon fånig bojkott...

Tillverkas i Sverige är sanning med modifikation.  Den "syrup" som Colan tillverkas av kommer nog inte ens från USA, har hört Irland eller UK.
    I Sverige (Jordbro) blanda den med vatten och blir Cola, Fanta eller vad det nu ska bli.
    McD överallt får samma "syrup" som blandas lokalt på respektive serveringsställe.
    Några gånger per år måste hela systemet rensas med typ Klorin för att hindra tillväxt i systemet. 
    Har tyvärr inträffat att kunder fått i sig klorrester från detta.
    Inte alls McD:s fel då de normalt får hjälp med detta från sin hygien-leverantör.
    Minns att vår regionansvarige höll på att skita på sig innan alla McD var klara och alla levde.
    Gäller naturligtvis inte bara McD. Fler har samma typ av system naturligtvis.
  • Anonym (PelleStina)
    Anonym (Jaha) skrev 2025-03-19 22:57:03 följande:
    Och hur har just ICA blivit utpekat?
    Jag vill verkligen inte sopa undan fötterna på min lokala Ica trots att de övergår mer och mer till ICA:s egna produkter.
    Alternativet är att åka 1,5 mil bara för att kunna handla på Maxi.
    Jag stödjer min lokala Kvantum än så länge men det finns helt klart en gräns
    Bara för att man är störst i en liten stad (med kort avstånd till Maxi) kan man inte bära sig åt som man vill.
    Vår ICA har en riktigt bra Deli, som hotas av att bli nerlagd. Är den inte lönsam så förstår jag.Vi handlar som fan för att behålla den!
    Trevlig och väldigt kunnig personal!
    Fråga Vänsterpartiet varför ICA är onda.
  • Anonym (och och och och och)

Bojkotta Coca-Cola Company!

Dvs, i Sverige:
    Bacardi
    Bjäre (julmust)
    BonAqua
    Capri-Sun
    Coca-Cola (inklusive alla smaksatta, lite, diet, zero, mfl)
    Danone (Danonino, yoghurt och andra mjölkprodukter)
    Dr. Pepper (på licens i Europa)
    Fanta
    Mer
    Minute Maid
    Monster energidryck
    Powerade
    Schweppes (på licens)
    Sprite

• Anonym (Jaha)
    Anonym (PelleStina) skrev 2025-03-20 22:13:28 följande:
    Fråga Vänsterpartiet varför ICA är onda.
    Vad ska jag fråga Vänsterpartiet?
  • Xenia

Vänsterpartiets partiledare föreslog att vi skulle bojkotta Ica denna vecka för att visa vårt missnöje med de höga matpriserna.

Amerikanska produkter borde vi dock bojkotta hela Trumps mandattid. Ja, längre mtp vilken dålig vän till Europa USA har visat sig vara.

• Anonym (Rexkex)
    elmadumle skrev 2025-03-20 21:36:08 följande:

Nu är vi inne på något som faktiskt påverkar. Globalt sett gör det inget att Cocacola går ner lite i det lilla landet Sverige under en period. Men för dom som jobbar med detta i Sverige påverkar det troligen.
  • Dr Nail
    Xenia skrev 2025-03-21 01:06:57 följande:

Vänsterpartiets partiledare föreslog att vi skulle bojkotta Ica denna vecka för att visa vårt missnöje med de höga matpriserna.

Amerikanska produkter borde vi dock bojkotta hela Trumps mandattid. Ja, längre mtp vilken dålig vän till Europa USA har visat sig vara.

USA har aldrig haft vänner. USA har *intressen*
  • Anonym (USA har egna problem)

USA har egna problem, massiva sådana.

Trump prioriterar USA framför världen, vilket är helt rätt sak att göra, han är president för USA, inte för hela världen. Leka världspolis som USA gjort tidigare har förvärrat överallt där de försökt göra det. Titta tex på Irak idag. Kostat liv, skapat fler problem än det löst, kostat liv och pengar.

Jag tror det är bra för USA att fokusera på USA och låta andra försöka sköta sitt.  

Svar på tråden Bojkotta coca-cola