• Anonym (W)

Avblockad

Mitt ex har efter 2 månader tagit bort blocken på Whatsapp. Vad innebär det?

• Svar på tråden Avblockad
  • Anonym (Säg inte nej)

Att ni kan bli vänner igen.

• Anonym (Mx)
    Anonym (J) skrev 2025-03-20 10:17:49 följande:

Det behöver inte vara att man är omogen. Man kan vara rädd för personen. 

Ts jag tror han/hon kommit över dig bara. Det är liksom inte lika jobbigt längre och därför behövs inte blocken. 

Jag menar inte att omognaden behöver komma från båda personerna. Det kan vara att en som går på för hårt, hotar etc och då menar jag att denna person är omogen känslomässigt.
  • Anonym (Bell)
    Anonym (Mx) skrev 2025-03-20 10:15:57 följande:

Att blocka/avblocka är i sig en företeelse som endast förekommer mellan 2 omogna individer som inte fungerar varken tillsammans eller som vuxna myndiga individer.

Så är det i de flesta fall. Men jag har själv varit tvungen att blockera en kille som inte slutade höra av sig.  Man kan faktiskt blockera för att man upplever att personen inte förstår att man vill vara ifred. 
  • NinniQX

Det innebär nada, inget. Släpp det och gå vidare. 

• Fjäril kär

I min värld betyder det absolut ingenting alls..

Har flera som jag sett avblockat mig och det betyder ingenting. Dom hör inte av sig och inte jag heller. 

En enda har JAG fått blocka istället då det visade sig att han avblockade mig för att börja ha koll på mig igen och det var ytterst obehagligt att upptäcka.  

• Anonym (Hin Håle)

Vad det betyder? 
    Jo, det betyder att du inte längre är blockerad på whatsapp!

• Anonym (W)

Ja men han hade kunnat hålla mig blockerad då det gått 2 månader.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (W) skrev 2025-03-20 17:23:04 följande:

Ja men han hade kunnat hålla mig blockerad då det gått 2 månader.

Menar du att svaren du fått inte räcker?
  • Anonym (W)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-20 17:33:08 följande:
    Menar du att svaren du fått inte räcker?
    Jag menar klart att jag undrar varför han väljer att gå in och avblockera mig efter 2 månader.
  • Anonym (?)
    Anonym (W) skrev 2025-03-20 17:35:40 följande:
    Jag menar klart att jag undrar varför han väljer att gå in och avblockera mig efter 2 månader.
    2 är en jämn och fin siffra som passar bra. Rimmar på blå också

Vad säger han när du frågar?
Svar på tråden Avblockad