Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

Önskar åsikter om pappa byta jobb pga barns högskolestudier...

Självklart är det helt orimligt att be ditt ex säga upp sig från sitt jobb för att du är orolig att du inte kommer hitta i den nya staden..? Herregud. Klart du inte kan kräva nåt sånt av ditt ex, oavsett hur enkelt du tycker det vore för honom att få nytt jobb eller gå tillbaka till det gamla. 

Om du har sån extrem ångest över flytten att du får problem med hälsan är det något DU måste ta ansvar över och söka stöd och hjälp för. Ditt ex har inget med det att göra. Sen bör du låta ditt barn växa upp och utvecklas. Du kommer inte alltid vara där, och då måste ditt vuxna barn vara redo för det. 

• Anonym (Alexandra)
    Anonym (ångest) skrev 2025-03-22 16:04:56 följande:

Det var så länge sedan jag besökte familjeliv, att jag hade totalt glömt bort hur dömande o nervärderande folk här inne är,
    Kvinnobebis, misslyckad som mamma osv....
    Ett enda inlägg såg vad jag skrev o vred inte till det så att det handlade om mig o det tackar jag för.

Men alltså väx upp. Du säger själv att du vill att ditt ex ska ta tjänstledigt eller säga upp sig från sitt jobb för att flytta med dig och ert vuxna barn i minst ett år, tills ni börjar lära er hitta och lära känna personer på den nya orten. Det är helt galet att tänka att det vore rimligt.

Om du själv oroar dig till den grad att du blir illamående och får problem med blodtrycket är det faktiskt något DU måste ta itu med själv. Ditt ex har inget ansvar här. Du måste växa upp.
Svar på tråden Önskar åsikter om pappa byta jobb pga barns högskolestudier...