• Xenia

Beter man sig så här?

Jag har ingen vidare koll på klädkoder heller, men jag skulle förstås ta det finaste jag hade i garderoben och inte kommit i mina vardagskläder. Och tagit med en flaska champagne.

Dina svärföräldrar har kanske ett dolt funktionshinder, fast de inte fått någon diagnos på papper. Din svågar hade säkert goda skäl att inte bjuda dem på sitt bröllop.

De gjorde fel, de visste kanske inte bättre. Men nu vet ni det, det är inget att älta, ni kan inte påverka dem. Gå vidare och grubbla inte mer på det.

Om det blir fler högtidliga tillfällen senare, t ex dop, så får ni antingen låta bli att bjuda dem, eller också säga rent ut att de ska ta på finare kläder och ta med en doppresent.

• Xenia

Mtp att din man uppfostrats av dessa föräldrar, har du inte märkt något konstigt med hans beteende? Bheöver han "uppfostras" eller få "hintar"? Eller har du märkt att han visat bristande förståelse för dig och dina  behov? Det skulle jag oroa mig för, du vet redan att hans föräldrar är minst sagt "off" och troligen bortom räddning.

Svar på tråden Beter man sig så här?