• Kvittning

Beter man sig så här?

Vilka löjliga diskussioner det blev här.

Alla ni som klagar på att det inte stod klädkod eller att ts svarat att champagna alltid är gott på frågan om present, är det någon av er som hade dykt upp på ett bröllop i jeans och kofta utan present?

Såklart man fattar att man klär upp sig till ett bröllop. Sedan kanske man inte klär upp sig till tänderna och köper nytt om det inte står klädkod. Men något fint från garderoben är det klart man plockar fram. Och köper med en flaska champange om de fått antydan att det uppskattas som present på frågan.

Till och med jag som är värdelös på sociala regler och att läsa mellan raderna fattar att det är uppenbart.

• Kvittning
    Anonym (Besviken) skrev 2025-03-25 13:34:54 följande:
    Tack, skapade denna tråden lite för att inte älta det med honom. Känns bättre att bara gå in här och läsa och konstatera att dom inte är som alla andra. 

Önskar verkligen att jag som person bara kunde släppa och gå vidare. Tyvärr är inte alla skapta så.
    I grunden är ju detta inte ditt problem utan din mans. Det är inte din familj och du kan enkelt välja att strunta i dom, för din man är det ju betydligt svårare (om han också känner att det är jobbigt). 

Och med att det din mans problem och inte ditt så menar jag såklart inte att du ska pressa honom i det och göra problemet större än vad det behöver vara, utan att du inte behöver engagera dig i det. 

Jag tror det är viktigt att du fokuserar på att stötta din man i hans känslor i detta istället för att lägga så mycket energi på dina egna. 
Svar på tråden Beter man sig så här?