Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Anses vara sambo med min hyresgäst

Anonym (Kompis) skrev 2025-03-23 08:55:36 följande:
    Min hyresvärd äger huset jag bor i. Vi är VERKLIGEN INTE sambos. Vad jag läser ut av trådstarten bor TS inte ens i huset i fråga. 
    Har du också barn med din hyresvärd?
  • Anonym (?)
    Anonym (Kompis) skrev 2025-03-23 13:57:45 följande:
    Nej, men hade jag haft det hade det inte gjort någon skillnad. Att man hyr sin bostad av någon betyder inte att man bor ihop. 
    Du fattar verkligen inte att TS situation är väldigt speciell?

De har barn ihop, ts äger huset, där "han fick bo kvar" så det verkar som att de under en tid har bott ihop men nu bor på olika adresser så han kan behålla sina bidrag och ts får underhåll via fk.

Ts har sin bil där och handlar både i hans och hennes lokala affär vilket tyder på att hon även är där en hel del, hade jag varit den som beslutade så hade jag sett de som sambos i praktiken och enbart olika adresser pga av den ekonomiska biten
  • Anonym (?)
    Anonym (Kompis) skrev 2025-03-23 14:24:49 följande:

Jo, det är en väldigt speciell situation, men att man har en annorlunda familjesituation ska inte ta ifrån en ens rättigheter som medborgare. 

Det kan vara som du skriver, men det enda vi kan utgå ifrån är det TS skriver. Och enligt trådstarten är de inte sambor. 

Ta bort rättigheter som medborgare...  suck alltså, socialtjänsten fattade ett beslut baserat på vad de sett, deras beslut överklagades med samma utgång.

Någon annan i tråden är särbo med sin partner och pappa till sina barn och hon kunde ju få bostadsbidrag utan några större problem så är det rätt och riktigt så får ts och hennes "goda vän" se till att bevisa detta och fortsätta få våra skattepengar....
Svar på tråden Anses vara sambo med min hyresgäst