Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Anses vara sambo med min hyresgäst

Emmi88 skrev 2025-03-25 18:19:58 följande:

Jag har nu gått igenom allt med en jurist och vi har nu skrivit en uppsägning av hans boende, med andra ord så får han flytta ut ur huset som jag äger och så kommer jag att flytta dit istället. 
    På så sätt löser vi hela situationen. Dessutom är hans ekonomi inte MIN ekonomi och det är inte mitt problem att han inte betalar sina räkningar. Anledningen till att jag har betalat hans elräkningar samt vatten är att huset inte ska bli förstört på nått vis. Detta var helt rätt enligt juristen för annars kommer det en fet räkning till mig när jag vill att elen skall slås på igen när jag flyttar in. 
    Jag är ingen bidragsfuskare, utan jobbar heltid när jag inte är mammaledig som nu. Jag sliter hårt för att få mina pengar och tänker inte riskera att hamna på fel sida av lagen bara för att andra inte sköter sig. Detta har jag tydligt förklarat för honom och nu skall han ordna nytt boende någon annanstans. 
    Och för att inte bryta mot umgängesrätten så får han självklart träffa sin dotter när han vill. 
    Och med "bo kvar" så menas det med att han fick hyra det av mig istället för att jag skulle hyra ut till någon annan istället. Dessutom så gjorde jag det av snällhet för jag vet hur pissigt det är när man inte har någonstans att ta vägen. Men tydligt fungerade inte det. 

Bra det löser sig!
    Men att det inte fungerade var väl det där med att ni valde att ha sex och det blev barn ni valde att behålla....
Svar på tråden Anses vara sambo med min hyresgäst