Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?
Hej TS, När jag som 2 barns mamma träffade min nuvarande man som i sin tur hade 3 barn i sitt tidigare äktenskap, så hade jag liknande frågor. Jag har inte gjort någon operation liknande din men jag steriliserade mig i samband med sista kejsarsnittet.
Du ska tro att jag blev lättad när mannen jag träffade inte ville ha fler barn heller.
Jag tror att det är vanligt bland män som redan har barn i en annan relation inte vill ha barn i den nya relationen. Jag tycker detta är väldigt sunt eftersom de bör koncentrera sig på att vara pappa till de barn som redan finns.
I vårt fall har det fungerat jättebra. Vi har varannan vecka mina barn och varannan hans barn. ibland har vi en vecka för oss själva, vilket är ren lyx.
För oss är det viktigt att när barnen är hos oss så behöver de inte konkurrera om uppmärksamheten med den andres barn. Det är i princip bara när vi är i sommarhuset och vid julen som vi umgås allesammans.
Jag skulle aldrig ha velat ingå i en relation med en man som inte hade egna barn. Min barn är alltför viktiga för mig