Vem har rätt?
Om den ena fryser under natten och vill ha värmeelementet på och den andra vägrar för den tycker det redan är för varmt. Vem har rätt / ska få sin vilja igenom?
Om den ena fryser under natten och vill ha värmeelementet på och den andra vägrar för den tycker det redan är för varmt. Vem har rätt / ska få sin vilja igenom?
Jag är den som fryser och har redan varm pyjamas och strumpor på mig.
Dags att införskaffa separata täcken då?
Ett tips till, jag ligger riktigt nära min varma man så blir jag varmare...fryser ofta också...det är så mysigt att gosa in sig i hans famn och det ger faktiskt värme!
Jag är en fryslort, maken varm. Han har ett tunt täcke jag ett extra tjockt (som jag fryser under... 😆). Kvinnor fryser oftare än män.
Men hur som. Jag ligger närmst elementet men också närmst ytterväggar så min säng plats ÄR kallare.
Testa att köpa varmare täcken och byt sängsida.
Man får kompromissa. Ha normal temperatur, typ 21 grader. Sedan får den som är varm ha svalare täcke, eller skippa täcke och bara ha påslakan samt mindre kläder på sig. Den som fryser får ha ett varmt täcke, varm pyjamas och kanske en filt också.
Värmemadrass kan ju vara något för den som fryser, jag har en sån som jag använder ibland och den är så pass smal att den är bara på min del av sängen, min madrass blir riktigt varmt
Sen när jag är riktigt kall kör jag med termosockar och extra filt, har alltid 2 täcken(ett tjockt och ett tunt)
Just det, ibland lägger jag en fleecefilt under mig också. Värmer lite det med.
Jag är den som fryser och har redan varm pyjamas och strumpor på mig.
Dags att införskaffa separata täcken då?
Den som är kall kan väl kyla den varma och den varma kan väl värma den kalla ?
Värmedyna under underlakanet är mysigt och hjälper även jättebra mot träningsvärk eller annan värk, så stänger man bara av när sängen och man själv är varm.
Man och kvinna är olika, det vanliga är att kvinnan fryser och då ska ha tjockare täcke, eller mannen ett tunnare.
Det är vidare en allmän rekommendation att sova i ett sovrum som är ca 18C, de flesta sover bättre när de är lite svalare om huvudet.
Separata sovrum är lösningen.