• Anonym (Värmeelement)

Vem har rätt?

Om den ena fryser under natten och vill ha värmeelementet på och den andra vägrar för den tycker det redan är för varmt. Vem har rätt / ska få sin vilja igenom?

• Svar på tråden Vem har rätt?
  • Anonym (föreslår)

Jag föreslår egna täcken så kan man anpassa hur varmt det är under täcket? 

Sen är frågan förstås hur kallt det är i rummet, är det onormalt kallt så kanske man får ha olika sovrum. Mina föräldrar fick lösa det så. Pappa ville ha typ 12 grader i sovrummet och vägrade medge att det är kallt....

• Anonym (Juno)

Den som är för varm. Den som fryser kan klä på sig. 

• Anonym (Juno)
    Anonym (föreslår) skrev 2025-03-24 17:18:50 följande:

Jag föreslår egna täcken så kan man anpassa hur varmt det är under täcket? 

Sen är frågan förstås hur kallt det är i rummet, är det onormalt kallt så kanske man får ha olika sovrum. Mina föräldrar fick lösa det så. Pappa ville ha typ 12 grader i sovrummet och vägrade medge att det är kallt....

Oj. Känner mig dum nu, men brukar inte folk ha egna täcken? 
  • EpicF
    Anonym (Juno) skrev 2025-03-24 17:21:00 följande:
    Oj. Känner mig dum nu, men brukar inte folk ha egna täcken? 
    Nej, många har ett stort täcke att dela på. 
  • EpicF
    Anonym (Värmeelement) skrev 2025-03-24 17:15:34 följande:
    Vem har rätt?

Om den ena fryser under natten och vill ha värmeelementet på och den andra vägrar för den tycker det redan är för varmt. Vem har rätt / ska få sin vilja igenom?

Rätt och rätt. Båda har rätt, men den som fryser kan klä på sig istället för att ha värmeelement. 
  • Anonym (Ann)

Man får kompromissa. Ha normal temperatur, typ 21 grader. Sedan får den som är varm ha svalare täcke, eller skippa täcke och bara ha påslakan samt mindre kläder på sig. Den som fryser får ha ett varmt täcke, varm pyjamas och kanske en filt också.

• Anonym (18)

Givetvis så får ju den som fryser ta på sig mer. I ett sovrum ska det helst vara runt 18 grader. Sover bättre om det är svalt. Fryser man så är det lättare att ta på sig. Svårare för den som är varm. 

• Tecum

Den som fryser har fel och kan ta på sig eller ha tjockare sängkläder. Den som är varm är redan avklädd och kan inte göra så mycket mer.

• Anonym (Typ)

Håller med övriga, den som fryser får anpassa sig.

• Anonym (Värmeelement)

Jag är den som fryser och har redan varm pyjamas och strumpor på mig.
    Dags att införskaffa separata täcken då?

Svar på tråden Vem har rätt?