Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Är det inte väldigt många som har sjukersättning/ sjukpension numera?

Anonym (Seven) skrev 2025-03-25 15:04:38 följande:
    Fysisk aktivitet kan ha omedelbar effekt på depression och ångest

Träning förbättrar välbefinnande och kognition, minskar stresshormonet kortisol och ökar blodflödet i hjärnan

Källa: Fysisk aktivitet kan ha omedelbar effekt på depression och ångest
    Och om man har så mycket panikångest så att man inte kan gå ut?
    Är du läkare eller vill du bara vara märkvärdig eller hacka på folk som mår dåligt?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Stilla_undran) skrev 2025-03-26 12:17:21 följande:
    Min tanke är att orkar man göra sådant som är kul och roande så orkar man också arbeta.
    Vad rör det dig? 
    Känns som att du bara vill provocera.
    Du ska vara glad över att du aldrig har varit sjuk.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Stilla_undran) skrev 2025-03-26 12:22:12 följande:
    Det blev ju "populärt" att sjukskriva sig främst under Göran Perssons regering, något som Reinfeldts regering ansåg var helt fel och ville rätta till. Ingen rök utan eld och det fanns anledningar till att Reinfeldt ville skärpa reglerna. Min tanke är att orkar man göra sådant som är kul, roande och underhållande, så orkar man också arbeta i de flesta fall. Det handlar mer om att folk iom att vi haft det för bra alldeles för länge i Sverige blivit latare och mer njutningslystna/ nöjeslystna samt mer obekväma med sådant som är "jobbigt". Tro mig, många som är sjukskrivna för olika psykiska orsaker skulle mycket väl kunna arbeta. Har för mig om någon undersökning som gjordes för längre sen som visade på det.
    Sköt dig själv istället för att hacka på andra. 
Svar på tråden Är det inte väldigt många som har sjukersättning/ sjukpension numera?