Inlägg från: Anonym (Fult) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fult)

Trädgårdsmöbler inomhus. Röd flagg?

Obekvämt, hårt, rangligt, fult. Möbler ska vara sköna, behagliga och inbjudande. Äldre människor kan du inte bjuda, de vill sitta bekvämt. Ska du inte ha ett ordentligt och stadigt matsalsbord?                                                                                                                                                       Vill du ha det luftigt är glasbord perfekt, även om de kräver en del puts. En ordentlig öronlappsfåtölj och en inbjudande soffa  gärna en svängd Howard, dyr, men outslitlig. Lampor Svenskt Tenn och konstverk från gallerier, kända konstnärer. Litografier kan man få för 5000-10 000. Inga affischer och Gud förbjude - Carpe Diem-fjant.                                                                                                                                                                           Hellre några få, dyra och vackra inredningsdetaljer än en massa konstiga julklappsvaser och prydnadsföremål. Inga släktfoton på väggarna och inte fula filtar och plädar i stolar och fåtöljer. Gärna bokhyllor, konst- och historieböcker. Gärna en skulptur, golvformat, eller en golvvas för större buketter, kolla något Auktionsverk. Trädgårdsmöblerna är en övergående fas, den går över. 

• Anonym (Fult)
    Anonym (E) skrev 2025-03-26 06:50:46 följande:
    Du tror verkligen att alla andra har exakt samma smak som du? 
    Nej  det tror jag inte, tur att vi alla är olika. Vissa dyrare inredningsdetaljer får man spara till; det är en prioriteringsfråga, detta ett svar på ett annat inlägg. Nu vill jag också poängtera att klassiska lampor till exempel, Svenskt Tenn, jag har många, har ett andrahandsvärde. De är så välgjorda och vackra att d är värda varje krona.  En golvlampa inklusive skärm ligger runt 20.000.-                                                                                                                
    Det absolut fulaste hem jag varit i var hos en granne i mitt hus. Hallen var full av gamla kassar med tidningar, en döende krukväxt på en avskavd byrå och massor av kartonger och väggarna tapetserade med klädkrokar där fula kläder hängde. I vardagsrummet en jättestor soffa, del i av nån sorts modul och som.påminde bänkarna på en järnvägsstation. Över allt svävade konstiga mobiler, vissa hade barnbarnen gjort och fula teckningar hängde på väggarna tillsammans med Carpe-Diemtramset. Väggarna var ordentligt sönderhackade så det blir väl att renovera inför en eventuell flytt. Hemvirkade plädar i soffan och en handknuten rya i någon orange färg. Golvlampor med skärmarna på sned. Rester av gårdagens hämtpizza på det kladdiga soffbordet. 5 minuter i det hemmet räckte.
Svar på tråden Trädgårdsmöbler inomhus. Röd flagg?