• Anonym (L)

Inte fatta hinten?

Om du väntar på att din pojk-/flickvän ska ringa, men hen messar "ska duscha ❤️", hur tolkar du det? Som en inbjudan till lite "mysprat" eller bara som information att hen ska duscha? Ni bor inte ihop.

• Svar på tråden Inte fatta hinten?
  • Anonym (L)
    Anonym (,) skrev 2025-03-26 11:51:50 följande:
    Beror på om det är en kvinna eller man som skrivit det.
    Vad är skillnaden?
  • Anonym (E)

Ehh, ja du, hen ska duscha och ringer sen, det är väl ingen som pratar i telefon i duschen? 

• Anonym (,)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 11:52:39 följande:
    Vad är skillnaden?
    Kvinnor och män tänker olika.

Utifrån ts så antar jag att det handlar om en kvinna. Då menar hon att hon kommer vara upptagen en stund. 
  • Anonym (L)
    Anonym (E) skrev 2025-03-26 12:02:11 följande:

Ehh, ja du, hen ska duscha och ringer sen, det är väl ingen som pratar i telefon i duschen? 

Det har vi gjort många gånger, med högtalaren på. Att ha sexprat i duschen är heller inte ovanligt för oss.
  • Anonym (33)

Ska duscha med hjärta betyder att du får vänta lite, personen är upptagen men tycker om dig.

Hade det istället varit en blinkande smiley så hade du kunnat fråga efter ett duschfoto...

• burleskburkläsk
    Anonym (L) skrev 2025-03-25 21:28:15 följande:
    Inte fatta hinten?

Om du väntar på att din pojk-/flickvän ska ringa, men hen messar "ska duscha ❤️", hur tolkar du det? Som en inbjudan till lite "mysprat" eller bara som information att hen ska duscha? Ni bor inte ihop.

Om jag skrivit det till kvinnan i mitt hjärta så betyderdet "jag ringer strax, skall bara duscha först".
  • MammaTillDansband
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 12:09:10 följande:
    Att ha sexprat i duschen är heller inte ovanligt för oss.
    Då använder du alltså ordet "sex". OK. Men...om ni har "sexprat" i bland, vad är då "mysprat"?

Mys-tiken tätnar...
  • Anonym (Kalle)

Kan inte läsa in annat än att personen kommer att vara i duschen och därmed inte tillgänglig för prat eller annat den närmaste halvtimmen.

• Anonym (L)
    MammaTillDansband skrev 2025-03-26 12:36:22 följande:
    Då använder du alltså ordet "sex". OK. Men...om ni har "sexprat" i bland, vad är då "mysprat"?

Mys-tiken tätnar...
    Som sagt, det är samma sak. Kan du släppa ordvalet nu?
  • Anonym (Rut)

Jag vet inte vad han menar men jag skulle svara "får jag följande med" följt av en flirtgubbe. 

Svar på tråden Inte fatta hinten?