• Anonym (R)

Hon vill bara kramas

Har nyss börjat dejta en tjej, vi är bägge under 30. Hon ligger gärna i sängen och kramas men vill absolut inte att jag gör hennes bröst eller rumpa. Är det vanligt? Har aldrig stött på det tidigare. Vi har förstås inte haft sex än.

• Svar på tråden Hon vill bara kramas
  • Anonym (Anna)
    Anonym (R) skrev 2025-03-26 15:54:13 följande:
    Hon vill bara kramas

Har nyss börjat dejta en tjej, vi är bägge under 30. Hon ligger gärna i sängen och kramas men vill absolut inte att jag gör hennes bröst eller rumpa. Är det vanligt? Har aldrig stött på det tidigare. Vi har förstås inte haft sex än.

Spelar det någon roll om det är vanligt eller inte? Vill hon inte att du ska ta där på hennes kropp är det ju så och bara att acceptera.
  • Anonym (M)

Ja det är bara att acceptera eller avbryta och gå vidare. Själv hade jag dragit direkt. Det signalerar antingen en överdriven prydhet eller att man vill vänta med sexuella närmanden tills man är gifta. Det hade jag aldrig accepterat. Du får känna efter vad det betyder för dig. Har heller aldrig stött på något liknande.

• Tecum

Nej det är inte vanligt. Men varför frågar du oss och inte henne varför hon gör som hon gör? Hon har säkert sina skäl.

• Anonym (J)

Pussas hon inte heller? Konstigt att ligga i samma säng med någon innan man ens har pussat varann. 

Vill hon bara vara vän med dig?

• Anonym ("Nyss")

Hur nyss är nyss?

• Anonym (Hej)

Alla vill inte ha sex med en gång.
    Det är klokt att inte stressa med sädant

• Anonym (K)

Hon är inte så intresserad av dig som partner, mer som vän.

• Anonym (Jo)

Fråga henne, svårt att veta.

• Anonym (Kvinna)

Hon vill väl inte ha sex innan ni är ett par.
    Kommunicera så får du svar

• Anonym (Dumpa gå vidare)

Gissar att hon vill vänta tills hon känner sig helt säker på att ni är ett par..

Tror också att hon kanske är osäker? Ovan vid sex? 

Och att hon inte prioriterar det mycket heller. Tror inte TS ska vänta sig att det blir massor av sex sen när hon väl kan tänka sig att ha det. 

Det finns en stor risk att hon gillar TS kanske, men att hon känner sig osäker på relationen och att hon inte är vidare attraherad av honom fysiskt. 

Svar på tråden Hon vill bara kramas