Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Hår

Hade inte heller velat sexa med en manlig partner som odlade illaluktande buskaskägg, blev överviktig med ölmage eller annat som jag finner oattraktivt och äckligt rentav.

Vet dock inte om detta är jämförbart med huvudhår. Människor har olika kvalitet på håret och det är många av oss som inte kan ha midjelångt hår, hur mycket vi än hade velat, eftersom vi inte har tjocka hårstrån eller tillräckligt många strån på hjässan för att detta ska se snyggt ut. 

Som medlemmen Molly redan var inne på kan långt hår ofta bli tunt, slitet och flygigt ju längre det växer och sånt är varken snyggt eller hälsosamt för håret. 

Jag kan förstå att vissa bara vill ha det till axlar eller till hakan. Min egen hårlängd täcker skuldrorna men längre än så kan jag inte ha det innan det blir glest och uttunnat i topparna. Det ser verkligen inte snyggt ut med håligheter där längst ner.

Ens eget hår hade faktiskt blivit mycket fylligare och finare om det endast nådde ner till axlarna eller halsens slut. Men sånt bryr sig inte män om. En del av er verkar ha noll kunskap om hår och olika hårtyper. Det enda som räknas i ert inskränkta perspektiv är tydligen det manliga blickfånget (the male gaze) och er egen ytliga libido.

• Mayjel
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-28 00:11:56 följande:
    Nej det klart det är den manliga gazen. Det kan ju inte vara så att du som tjej har någon ytlig libido när du själv räknar upp exempel som tydligen inte räknas??? Det är ju bara män som är ytliga.

Hur som hälst vet jag och troligtvis alla andra att alla inte kan ha långt hår. Jag vet dock att min tjej kan. Och det såg jävligt bra ut. Såg väldigt bra ut när det var vid skuldrorna med även till axlarna. När det knappt börja täcka öronen tyckte jag det börja bli lite väl mycket pojkfrisyr och nu när det är snaggat i nacke och runt öronen så är det en ren pojkfrilla vilket är avtändande. Och om det försvinner helt rent av osexigt. 
    Bla bla blaj. Det är inte jämförbart som jag sa. Långa skägg är ohygieniskt och äckligt. Feta ölbukar är livsfarligt för hälsan. På vilket sätt är kort hår skadligt, utöver att din ytliga lillepille sluttar mer än förut? 

Hon kanske tyckte det blev jobbigt med såpass långt hår? Du fattar kanske att långt hår kräver mer underhåll och troligtvis också högre kostnader i hårvård?'

Gör slut då för fan. Om några decimetrar huvudhår nu gör så stor skillnad för dig.
Svar på tråden Hår