• Anonym (Trist)

Hår

Tjena.

Jo det är så att min tjej hade ett otroligt långt och skitfibt hår. Hon var så galet sexig i det och jag älskade det verkligen. Jag har berättat hur mycket jag gillar det och att jag inte tänder riktigt på tjejer med kort hår. 

Och det är just det. Nu har hon börjat klippa av det. Mer och mer för varje vecka. Och är nu kanske en decimeter långt vilket jag tycker är aldeles för kort. 

Hon frågar om jag tycker om det och jag svarar att jag gillar inte kort hår. Vi grälar och en vecka senare är det ännu kortare. Nu under en dejtkväll som vi precis kommit hem från sa hon att hon kanske klipper av allt och snaggar sig totalt. Vilket jag sa rätt ut att jag inte kommer vara attraherad av henne längre då. Hon blev ju inte glad och sa att jag borde älska henne ändå, vilket jag svara att jo älskar dig gör jag väll ändå men jag kommer inte vara attraherad av dig. Hon tyckte dock det var orimligt att jag måste vara attraherad och älska henne oavsätt vad hon gör med sitt yttre. Och att hon gör som hon höll. Jag höll med och sa nått i stil med Ja du gör vad du vill, det är ditt val om du vill att jag ska vara attraherad av dig eller inte. 

Nu sitter vi i var sitt hörn av soffan som jag kommer att få sova i inatt. Men hisst fan är det inte jag som är orimlig i detta?

• Svar på tråden Hår
  • Anonym (Hm)

Tycker att du är orimlig i detta.

• Anonym (Ap7)
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-26 21:21:02 följande:

Tycker att du är orimlig i detta.

Här har du bara fel. Man kan inte styra vad man attraheras av. Möjligtvis kan man ljuga om det för flickvännen.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Ap7) skrev 2025-03-26 21:28:11 följande:
    Här har du bara fel. Man kan inte styra vad man attraheras av. Möjligtvis kan man ljuga om det för flickvännen.
    Han kan inte kräva att hon inte får göra som han vill. Om man är så ytlig att attraktion till henne endast sitter i håret så...
  • Anonym (Hemligt)

Min tjej hade gärna fått klippa sitt hår kort (och raka fittan) men visst finns det saker som man inte hade blivit så glad över, jag tycker ex att tatueringar är riktigt trashigt men värst vore om hon började gå upp i vikt!

Hon kör samma som för ts du måste ju älska mig oavsett hur jag ser ut...

• Anonym (Trist)
    Anonym (Hemligt) skrev 2025-03-26 21:34:34 följande:

Min tjej hade gärna fått klippa sitt hår kort (och raka fittan) men visst finns det saker som man inte hade blivit så glad över, jag tycker ex att tatueringar är riktigt trashigt men värst vore om hon började gå upp i vikt!

Hon kör samma som för ts du måste ju älska mig oavsett hur jag ser ut...

Och jag har inga problem med tatueringar. Det är ju så man attraheras av olika saker och man ogillar olika saker. 

Men jag kan helt ärligt inte förstå varför hon vill göra så. Om hon vet hur mycket jag älska hennes långa hår. Varför ständigt klippa av det kortare och kortare. Bara för att jag ska älska henne ändå? Är det nått jävla psykspel hon kör eller vad är detta? Hon fick så mycket komplimanger om sitt långa hår och hon säger att jag borde ge henne det nu med trotts att jag inte gillar det. 
  • Anonym (Alicia)

Tycker du låter rätt barnslig faktiskt. Ligger attraktionen till henne enbart i håret..? Nåt sånt skulle Faktiskt få mig att dra öronen åt mig, då det känns som att relationen är rätt ytlig. Du känns liksom inte som nån att hålla i när det blåser, liksom.

Vet du ens hur mycket jobb som kommer med att ha riktigt långt hår? 

• Anonym (Trist)
    Anonym (Alicia) skrev 2025-03-26 21:50:51 följande:

Tycker du låter rätt barnslig faktiskt. Ligger attraktionen till henne enbart i håret..? Nåt sånt skulle Faktiskt få mig att dra öronen åt mig, då det känns som att relationen är rätt ytlig. Du känns liksom inte som nån att hålla i när det blåser, liksom.

Vet du ens hur mycket jobb som kommer med att ha riktigt långt hår? 

Jupp rätt säker på att jag har stenkoll på det. Och det klart att inte allt är håret. Jag säger ju att jag älskar henne. Men om hon hade haft kort hår från början hade jag aldrig haft tanken på att gå fram till henne och försökt få henne. 

Attraktion är i alla fall för mig och vad jag tror för många väldigt mycket yttre. Om din partner hade aktivt ändrat sig, tagit det du tyckte mest om och gjort motsatsen. Hade du ärligt tänkt oh jag tycker detta är ännu bättre? 
  • molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-26 21:42:13 följande:
    Och jag har inga problem med tatueringar. Det är ju så man attraheras av olika saker och man ogillar olika saker. 

Men jag kan helt ärligt inte förstå varför hon vill göra så. Om hon vet hur mycket jag älska hennes långa hår. Varför ständigt klippa av det kortare och kortare. Bara för att jag ska älska henne ändå? Är det nått jävla psykspel hon kör eller vad är detta? Hon fick så mycket komplimanger om sitt långa hår och hon säger att jag borde ge henne det nu med trotts att jag inte gillar det. 
    Visst attraheras man av olika saker,men kan kan inte kräva av sin partner att göra saker h*n inte vill.
    Och jag tror inte du förstår hur jobbigt det kan vara med riktigt långt hår.
    Jag hade hår till strax nedanför rumpan,men har nu klippt av det till skuldrorna ungefär.
    Varför? Jo,för att det var slitet och flygigt och det är varken snyggt eller attraktivt.
    Det blev bara jobbigt.
    Och min man har inte klagat utan tycker snarare att mitt hår blev finare nu när det inte längre är slitet.
    Och jag kan dessutom ha det utsläppt nu,vilket jag inte kunde tidigare.
    Jag tycker personligen att det är mycket mer attraktivt med en person som trivs med sig själv och är nöjd.
    Däremot är det inte särskilt attraktivt med en person som klagar på att ens partner försöker förändra sig till det bättre. Något att tänka på.
  • Anonym (Trist)
    molly50 skrev 2025-03-26 22:01:08 följande:
    Visst attraheras man av olika saker,men kan kan inte kräva av sin partner att göra saker h*n inte vill.
    Och jag tror inte du förstår hur jobbigt det kan vara med riktigt långt hår.
    Jag hade hår till strax nedanför rumpan,men har nu klippt av det till skuldrorna ungefär.
    Varför? Jo,för att det var slitet och flygigt och det är varken snyggt eller attraktivt.
    Det blev bara jobbigt.
    Och min man har inte klagat utan tycker snarare att mitt hår blev finare nu när det inte längre är slitet.
    Och jag kan dessutom ha det utsläppt nu,vilket jag inte kunde tidigare.
    Jag tycker personligen att det är mycket mer attraktivt med en person som trivs med sig själv och är nöjd.
    Däremot är det inte särskilt attraktivt med en person som klagar på att ens partner försöker förändra sig till det bättre. Något att tänka på.
    Hon hade också ner till rumpan innan. Första gången klippte även hon det till skuldrorna och ärligt så var det precis som med din man jag tyckte hon var skitfin och jätte söt. Andra gången när hon klippte till axlarna var hon också söt men det kändes som ett gränsfall. Sen när det bara täckte öronen märkte jag att det börja bli för kort. Nu när det är snaggat vid öronen och ner vid nacken och går ut till typ 10cm längst up på jässan är det för kort. Och när hon sen säger att hon vill klippa av allt och snagga det totalt.

Nej jag tycker inte det är aattraktivt. Inte ett skit. Och varför i helvete tror du att jag klagar på henne konstant? Det ända jag ber om är att hon inte klipper av allt hår för att jag inte tänder på det. Och jag blir the bad guy?
  • molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-26 22:08:03 följande:
    Hon hade också ner till rumpan innan. Första gången klippte även hon det till skuldrorna och ärligt så var det precis som med din man jag tyckte hon var skitfin och jätte söt. Andra gången när hon klippte till axlarna var hon också söt men det kändes som ett gränsfall. Sen när det bara täckte öronen märkte jag att det börja bli för kort. Nu när det är snaggat vid öronen och ner vid nacken och går ut till typ 10cm längst up på jässan är det för kort. Och när hon sen säger att hon vill klippa av allt och snagga det totalt.

Nej jag tycker inte det är aattraktivt. Inte ett skit. Och varför i helvete tror du att jag klagar på henne konstant? Det ända jag ber om är att hon inte klipper av allt hår för att jag inte tänder på det. Och jag blir the bad guy?
    Men om hennes hårlängd är så viktig för dig så ska du kanske fundera på om du verkligen älskar henne för den hon är eller för hennes utseende?
    Jag har också haft kort hår och har funderat på att klippa av mig till axellångt igen och min man klagar inte på det heller. Han är nöjd om jag är det.
    Om din flickvän bad dig spara ut ditt hår till rumpan och odla helskägg och lägga på dig ölmage för att hon tänder på det,hade du gjort det då?
    Om inte,varför ska då hon göra något hon inte trivs med?
Svar på tråden Hår