Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Hår

Anonym (Trist) skrev 2025-03-26 21:42:13 följande:
    Och jag har inga problem med tatueringar. Det är ju så man attraheras av olika saker och man ogillar olika saker. 

Men jag kan helt ärligt inte förstå varför hon vill göra så. Om hon vet hur mycket jag älska hennes långa hår. Varför ständigt klippa av det kortare och kortare. Bara för att jag ska älska henne ändå? Är det nått jävla psykspel hon kör eller vad är detta? Hon fick så mycket komplimanger om sitt långa hår och hon säger att jag borde ge henne det nu med trotts att jag inte gillar det. 
    Visst attraheras man av olika saker,men kan kan inte kräva av sin partner att göra saker h*n inte vill.
    Och jag tror inte du förstår hur jobbigt det kan vara med riktigt långt hår.
    Jag hade hår till strax nedanför rumpan,men har nu klippt av det till skuldrorna ungefär.
    Varför? Jo,för att det var slitet och flygigt och det är varken snyggt eller attraktivt.
    Det blev bara jobbigt.
    Och min man har inte klagat utan tycker snarare att mitt hår blev finare nu när det inte längre är slitet.
    Och jag kan dessutom ha det utsläppt nu,vilket jag inte kunde tidigare.
    Jag tycker personligen att det är mycket mer attraktivt med en person som trivs med sig själv och är nöjd.
    Däremot är det inte särskilt attraktivt med en person som klagar på att ens partner försöker förändra sig till det bättre. Något att tänka på.
  • molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-26 22:08:03 följande:
    Hon hade också ner till rumpan innan. Första gången klippte även hon det till skuldrorna och ärligt så var det precis som med din man jag tyckte hon var skitfin och jätte söt. Andra gången när hon klippte till axlarna var hon också söt men det kändes som ett gränsfall. Sen när det bara täckte öronen märkte jag att det börja bli för kort. Nu när det är snaggat vid öronen och ner vid nacken och går ut till typ 10cm längst up på jässan är det för kort. Och när hon sen säger att hon vill klippa av allt och snagga det totalt.

Nej jag tycker inte det är aattraktivt. Inte ett skit. Och varför i helvete tror du att jag klagar på henne konstant? Det ända jag ber om är att hon inte klipper av allt hår för att jag inte tänder på det. Och jag blir the bad guy?
    Men om hennes hårlängd är så viktig för dig så ska du kanske fundera på om du verkligen älskar henne för den hon är eller för hennes utseende?
    Jag har också haft kort hår och har funderat på att klippa av mig till axellångt igen och min man klagar inte på det heller. Han är nöjd om jag är det.
    Om din flickvän bad dig spara ut ditt hår till rumpan och odla helskägg och lägga på dig ölmage för att hon tänder på det,hade du gjort det då?
    Om inte,varför ska då hon göra något hon inte trivs med?
  • molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-27 05:59:33 följande:
    Ja man märker ju att även du är tjej då du väljer att lyssna selektivt. Jag säger ju att jag älskar henne och att jag hade gjort det även om hon klippte av allt. Och kom inte med skit som det känns inte så. Fan läs vad jag skriver och dra inte egna slutsatser istället.

Det jag säger är ju att jag inte tänder på korthåriga tjejer. Ja håret är viktigt för mig precis som små fötter är viktigt för vissa. Som att någon gillar killar med muskler. Som att vissa älskar tjejer med stora bröst. 

Jag hade haft full förståelse om hon tyckte precis likadant som jag om jag hade valt att ändra nått till det motsatta med mitt utseende sen efter vi träffades.
    Men du måste ju förstå att du framstår som väldigt ytlig.
    Hon är fortfarande samma person även om hon har kortare hår. Det måste du inse.
    Och tänder du på henne som person så är ju håret inget att haka upp sig på.
    Det växer ut igen,om man vill.

Du svarade inte på frågan om du hade gått med på att förändra något hos dig själv som du inte vill,för hennes skull?
  • molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-27 06:03:44 följande:
    Och ja sen kan det ju mycket väl vara så att din man inte har samma tändningsmönster som jag och därav inte bryr sig om ditt hår på det sättet. Bara en fundering. 
    Det är möjligt. Han är i vart fall inte så ytlig.
  • molly50
    Anonym (Bs) skrev 2025-03-27 06:53:11 följande:
    Man kan inte kräva att någon stannar i ett förhållande med någon man inte längre attraheras av. Och att alla attraheras av olika saker är inget nytt. TS och tjejen är ingen bra match längre, tyvärr.
    Man kan ju också vända på saken.
    Man kan inte kräva att någon stannar kvar i ett förhållande med någon som inte längre är attraherad av en.
  • molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-27 23:35:51 följande:
    Förstår inte varför du frågade det över huvud taget. Det var ju som sagt inte jag som önskade kort hår. Om det var nått rimligt absolut. När jag började träna extra mycket och nämnde att jag tänkte börja bygga stora muskler bad hon mig att inte göra det då hon inte tyckte det var snyggt. Jag lyssna och träna måttligt istället.
    Jag tänkte på att hon kanske vill ha kort hår. Och kanske inte vill låta det växa ut igen.
    Därav att jag frågade om du skulle kunna tänka dig att förändra något hos dig som du egentligen inte vill,för hennes skull.
    Hoppas jag var lite tydligare nu.
  • molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-27 23:39:46 följande:
    Så vad har han som tänder honnom. Vad är det som han verkligen älskar? Alla har vi nått och jag är säker på att du vet om det. Om du då skulle säga tok Nej till det. Eller som jag trode tjejen gjorde med mig, provocera han för att han gillade det och därav göra motsatsen. Hade han varit glad då? Tror jag knappast och jag tror inte du heller hade varit det om din man gjort så mot dig. 
    Frågar jag honom själv så säger han att han älskar mig för den jag är.
    Och att om jag mår bra och är nöjd så mår han bra och är nöjd.
    Han har också sagt att han tycker jag är fin,men har inte pekat ut något i mitt utseende som är särskilt utmärkande som attraktivt. Utan det är helheten.
    Men vi är ju också lite äldre (50+) och då går man nog inte längre lika mycket efter utseendet som när man är yngre.
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-28 18:15:35 följande:
    Du har en klok och trygg man.
    Ja,det har jag absolut. Glad Jag har haft tur. Glad
Svar på tråden Hår