Hår
Anonym (Trist) skrev 2025-03-26 21:42:13 följande:
Och jag har inga problem med tatueringar. Det är ju så man attraheras av olika saker och man ogillar olika saker. Men jag kan helt ärligt inte förstå varför hon vill göra så. Om hon vet hur mycket jag älska hennes långa hår. Varför ständigt klippa av det kortare och kortare. Bara för att jag ska älska henne ändå? Är det nått jävla psykspel hon kör eller vad är detta? Hon fick så mycket komplimanger om sitt långa hår och hon säger att jag borde ge henne det nu med trotts att jag inte gillar det.
Och jag tror inte du förstår hur jobbigt det kan vara med riktigt långt hår.
Jag hade hår till strax nedanför rumpan,men har nu klippt av det till skuldrorna ungefär.
Varför? Jo,för att det var slitet och flygigt och det är varken snyggt eller attraktivt.
Det blev bara jobbigt.
Och min man har inte klagat utan tycker snarare att mitt hår blev finare nu när det inte längre är slitet.
Och jag kan dessutom ha det utsläppt nu,vilket jag inte kunde tidigare.
Jag tycker personligen att det är mycket mer attraktivt med en person som trivs med sig själv och är nöjd.
Däremot är det inte särskilt attraktivt med en person som klagar på att ens partner försöker förändra sig till det bättre. Något att tänka på.
Jag har haft tur.