Inlägg från: Anonym (Carolina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Carolina)

Hår

Nej jag tycker inte att du är orimlig på något sätt för att du gillar långt hår före kort.
    En frisyr är på många sätt en identitet och man kan läsa in en person rätt mycket genom att bara titta på håret.
    Jag har de senaste 30 åren haft håret till nedanför skulderbladen ( ibland längre) och jag alltid fått mycket beröm för mitt vackra välskötta hår, det har varit ett starkt signum för vem jag är, hon med håret. 

Med det håret följde också en viss klädstil, en mycket kvinnlig och flickiga stil.

För ett år sedan ville jag testa en ny klädstil som jag tyckte matchade bättre med identitet, en mer ledig, cool och avslappnad stil som passade bättre med mitt inre och vad jag ville signalera. 
    Det var ingen identitetskris utan en slags utveckling på den kvinna jag med åren förändrats till.
    Detta medförde också till att jag klippte av mitt långa hår och bytte frisyr som matchade mig bättre och jag trivs verkligen med helheten. Fått mycket beröm för min förändring! 
    Kanske det är även så för din tjej, att hon vill experimentera och hitta något liknande som mig?
    Inte ovanligt att man vill testa olika stilar efter att ha kört samma i flera år. 
    Ibland vill och behöver man bara förnya sig.
    Jag känner iallafall att jag är mer sann i min identitet med min nya stil, lite coolare och avslappnad och inte bara en sockersöt pingla. 

Svar på tråden Hår