Inlägg från: Anonym (Påven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Påven)

Hjälp, jag är en no-lifer!!!!

Inte för att jag vet vad du varit med om eftersom det inte riktigt framgår så hat jag ändå några tips.

För det första ska du acceptera och hedra dig själv för vatt du är och att du ändå överlevt. Ok? Gör detta varje morgon och kväll. Ge dig en klapp på axeln.

Sen skapa en ordning runt omkring dig i ditt hem. Se köket som en del. Vardagsrummet som en del. Osv. Hitta en ordning för alla områden runt omkring dig.

Sen ordning i garderoben. Vad du har för kläder osv. Gör dig själv snygg även om du bara gor dig snygg gör dig själv.

Om du är en morgonmänniska så börja dagen med att gå ut 15-30 min på morgonen medan det fortfarande är lite kallt. Känn luften och din andning. Efter några vistelser utomhus kan du börja testa springa en runda runt kvarteret.

Sen hitta en youtube video på någon som tränar hårt I 20 min hemma utan gym eller redskap. Gör detta varje dag.

Lär dig att den första tiden när vaknar är den viktigaste. Ta en tankeruna och lägg märke till negativa tankar men lägg ingen vikt vid dom. Fundera istället på hur motsatsen till det negativa skulle vara?

Tänk på hur du vill att ditt liv ska vara 10 år framåt. Vill du att det ska vara bättre eller sämre?

Till sist. Även om du tror du är ensam så är du inte det.

Även om det kanske inte är någon hjälp så kanske det är någon hjälp.

Hoppas det går bra för dig.

Svar på tråden Hjälp, jag är en no-lifer!!!!