Inlägg från: Anonym (HG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HG)

Seniorboende eller inte?

Cheers skrev 2025-03-28 12:13:08 följande:
    Bara positivt hittills. Kanske är klokt. Man blir ju inte yngre. 

Får se om det finns några här som reagerar mot alla åldringarna och har andra förslag. Fast det är ju som att hyra en vanlig lägenhet med den skillnaden att den är låttillgänglig med hiss och utan trösklar o.s.v. 
    Åldringar? Det är ju knappt någon skillnad i ålder. Du är bara fem år från 80, du är i princip jämngammal med 80-åringarna som bor där. Fattar verkligen inte ditt resonemang.
  • Anonym (HG)
    Cheers skrev 2025-03-28 12:32:20 följande:
    Jo men jag är ju yngst. Jag ser på MrKoll att det bara är tre till som är under 80.

Anledningen till att det är så många gamla är tydligen att de förr hade en lägsta gräns på 75 år, nu 70. Seniorboendet är 10 år gammalt så de som flyttade in då  för tio år sedan var alltså 75 år eller mer, så nu är de allra flesta mellan 85 och 95 år...
    Jaha, du och tre andra är under 80. Vad spelar det för roll? Du har fortfarande inte förklarat vad problemet skulle vara.
  • Anonym (HG)
    Cheers skrev 2025-03-28 13:07:36 följande:
    Problemet är väl att man identifierar sig med gamlingarna och börjar känna efter möjliga sjukdomar, planera sin begravning o.s.v. om du fattar. Man kanske kan bli lite dyster. 
    Nej, jag fattar inte faktiskt.
Svar på tråden Seniorboende eller inte?