Anonym (V) skrev 2025-04-01 18:12:33 följande:
Jag tror definitivt han åtminstone haft riktiga känslor för mig. Att han var väldigt kär i mig omgång 1 är jag helt hundra på. Tror dock inte han känt av ovanstående issues. Tror däremot han kan ha känt av hur tillgiven jag är och därför tar mig för given nu vilket fått känslorna att svalna, så det om något i mitt beteende. Tror du inte att hans dåliga erfarenhet med familjebildning är en del i det hela alls? Och att han är rädd att utsätta sitt barn för ännu en separation? Det är väl ändå ganska vanligt
Han satsade ju på sitt ex trots stora tvivel, men då hade han förvisso inte barn och ville ha barn. Han sa att han nästan gjorde slut pga att han var trött på mycket med henne och att hon blivit mer som en kul kompis för honom än romantisk partner. Men, på något outgrundligt sätt, fick de en nytändning efter detta om man ska tro hans ord. Förstår verkligen inte hur och skulle så gärna önska att vi också fick det.
Du vill att ni får situationen där han tvivlade, ändå skaffade barn, det blev drama och relationen sen tog slut? Ni har ju fått er nytändning som sen verkar svalnat?
I en bra relation behöver man inte vara rädd för att visa att man tycker om sin partner eller andra känslor. Det får honom inte att backa om han också har sådana känslor.
Det är möjligt att han tycker om dig. Låter ju som att han trivts med era otvungna/lättsamma perioder. Men det är ju inte så du vill ha det. Du vill ha en annan typ av relation, då backar han. Gång på gång. Det gör att du vänder ut och in på dig själv för att bli den han vill ha istället för att ha respekt för er båda och konstatera att det inte verkar vara något att satsa på?