Inlägg från: Anonym (Ana) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ana)

Hypokondriker:rädd för ms

Anonym (Yeyeok) skrev 2025-03-28 15:39:50 följande:

Det är väl ingen inbillning om man faktiskt upplever huvudvärk och talproblem eller vad menar du?

Hur vet du då att det är hypokondri och ingen faktisk sjukdom? Har du fått den diagnosen? Om du fått det, får du ingen hjälp för det från psykiatrin? 

Googla är farligt om man lider av ångest. Då kan man tänka sig diverse farliga sjukdomar. För det är ju trots allt så att man enkelt kan stämma in i alla möjliga olika sjukdomar. Jag har dock fått hjälp med att hitta rätt diagnos, men då sprang jag först två år hos vården, innan jag började kolla och kunde vägleda för att få hjälp.

MS tror jag är vanligare bland kvinnor och ingen jättevanlig sjukdom. Det du kan göra är ju i så fall att vänta längre och se om nya symptom dyker upp. Annars kan det röra sig om någon b12 brist ( liknande symtom) eller bara ångest.

• Anonym (Ana)

Har du bara talproblem vid huvudvärk eller är det konstant?
    Om talproblemen är konstanta eller förvärras så verkar det ju som något som borde undersökas mer.

• Anonym (Ana)

Ok läste nu att det var under perioder. Försök tänk efter om det är något mer symtom som tillkommer samtidigt eller efter. Huvudvärk, ångest m.m. 

Svar på tråden Hypokondriker:rädd för ms