Inlägg från: Anonym (Patrik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Patrik)

Hjälpa "incel"?

Anonym (Gunna) skrev 2025-03-29 13:27:46 följande:
    Han kan ha svårt att förstå hur andra uppfattar honom eller tycka att anpassning inte ska behövas, "man ska kunna vara som man vill". Ha svårt att se sig själv utifrån.

Då blir det svårt att hjälpa, så länge han inte hittar någon som är likadan som han själv. Hittar han någon som är mer vanlig, så riskerar hon att bli olycklig efter ett tag.
    Snälla, ni som skriver i denna tråd. Att man ska vara vanlig, normal, inte vara sig själv etc. HUR ska man vara? Väldigt intresserad.

Är det inte att indirekt erkänna att man själv är fake och låtsats för att passa in? Ni är alltså inte den ni utger er för att vara lol. Tycker inte att det låter varken sunt eller hälsosamt. Eller man gör bara som alla andra? Man har inga egna åsikter eller tankar? Kan tycka att denna sortens människor är riktigt tråkiga och färglösa. Skulle personligen undvika dessa. Oftast väldigt rädda för att sticka ut. Det är ett problem i detta land.

Sen om den här killen beter sig på ett indirekt sätt som inte är smickrande eller t ex talar illa om kvinnor. Och lever i ofrivillig celibat. Då är han en incel. Men on han lever frivilligt celibat nu och koncentrerar sig på annat. Nej, då är han faktiskt inte det.
  • Anonym (Patrik)
    Anonym (Betty) skrev 2025-03-29 13:51:38 följande:
    Ja jag tror att du har helt rätt. Hans problem är definitivt att han är väldigt mycket "sig själv" i alla lägen utan att göra grundläggande naturliga anpassningar som de flesta gör. Det gör att han blir sedd som konstig. Han klär sig också på ett sätt som stärker den bilden. (Återigen, han har ingen diagnos)

Jag tänker så här, tänk om jag aldrig anpassade mig, utan gick runt och gjorde och sa det som föll mig in? Då hade jag nog haft samma problem. Vi människor filtrerar ju oss och anpassar oss alltid hela tiden utan att vi ens tänker på det. Vi kan visa vilka vi är och vara oss själva, men det måste vara på ett sätt som fungerar med vår omvärld och inte skrämmer bort folk, annars utesluter man lätt sig själv och hindrar andra från att lära känna en. 

Min dröm är att han hittar någon och att de blir lyckliga, få saker skulle göra mig gladare.
    Han fåt väl klä sig hur han vill. Låter som ni viker ned er totalt för att passa in. Skaffa en ryggrad. Vuxna människor, man skäms för fan!
Svar på tråden Hjälpa "incel"?