Inlägg från: Anonym (Nils) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nils)

Hjälpa "incel"?

Anonym (Patrik) skrev 2025-03-29 13:52:02 följande:
    Snälla, ni som skriver i denna tråd. Att man ska vara vanlig, normal, inte vara sig själv etc. HUR ska man vara? Väldigt intresserad.

Är det inte att indirekt erkänna att man själv är fake och låtsats för att passa in? Ni är alltså inte den ni utger er för att vara lol. Tycker inte att det låter varken sunt eller hälsosamt. Eller man gör bara som alla andra? Man har inga egna åsikter eller tankar? Kan tycka att denna sortens människor är riktigt tråkiga och färglösa. Skulle personligen undvika dessa. Oftast väldigt rädda för att sticka ut. Det är ett problem i detta land.

Sen om den här killen beter sig på ett indirekt sätt som inte är smickrande eller t ex talar illa om kvinnor. Och lever i ofrivillig celibat. Då är han en incel. Men on han lever frivilligt celibat nu och koncentrerar sig på annat. Nej, då är han faktiskt inte det.
     Ignorera dessa, deras syfte är att i största mån få människor som inte lever som dom, gör som dom. Att få dig att tro att det är någon fel på dig. Att du är udda etc etc. Detta härstammar ur deras egna osäkerhet och förmåga att faktiskt "våga".  Ibland bara ren avundsjuka för att vara helt krass.  Detta är människor som följer strömmen blint. Tänk på citatet " drinking the kool aid". 

Dessa är dom första att dricka och dö i en sekt. Det går inte att lura lättpåverkade människor. Det är därför en viss typ av människor t ex aldrig hamnar i en sekt.
  • Anonym (Nils)
    Anonym (Betty) skrev 2025-03-29 14:04:19 följande:
    Jag tänker inte riktigt så. Jag anpassar mig till andra/samhället hela tiden och tycker inte att det är fejk. Till exempel, jag kanske gillar att ha skinnjacka på mig varje dag, men på jobbet måste jag ha kavaj, så där har jag det. Är jag fejk då? Det är en avvägning jag gör för att passa in i ett sammanhang, och jag gör det eftersom det är i mitt intresse att passa in i gruppen på mitt jobb och följa reglerna där. Ta också någon som går på en första dejt och väldigt gärna vill ha barn, den personen vill kanske egentligen fråga ut dejten om barnplaner, men vill vara strategisk och väljer inte det tillfället eftersom att det skrämmer bort dejten potentiellt, man vill ta det när man lärt känna varandra lite. Jag kanske har en stor röd hatt som jag älskar. Men så får jag kanske höra att folk tycker jag verkar lite udda när jag har den på mig och blir avskräcka från att prata med mig. Då får jag fundera på vad som är viktigt för mig, kontakt med andra, eller den röda hatten. Att anpassa sig är en fråga om att vara socialt strategisk och inte nödvändigtvis att vara fejk, tycker jag. Man kan visa vem man är och ge uttryck för sina behov på ett sätt som inte är exkluderande. 
    On du umgås med genuina människor kommer dom skita fullständigt i den där röda hatten. Att man får anpassa sig på en arbetsplats är ju en sak. Men dom flesta människor är tyvärr följare, som följer blint..
  • Anonym (Nils)
    Anonym (Nils) skrev 2025-03-29 14:11:33 följande:
     Ignorera dessa, deras syfte är att i största mån få människor som inte lever som dom, gör som dom. Att få dig att tro att det är någon fel på dig. Att du är udda etc etc. Detta härstammar ur deras egna osäkerhet och förmåga att faktiskt "våga".  Ibland bara ren avundsjuka för att vara helt krass.  Detta är människor som följer strömmen blint. Tänk på citatet " drinking the kool aid". 

Dessa är dom första att dricka och dö i en sekt. Det går inte att lura lättpåverkade människor. Det är därför en viss typ av människor t ex aldrig hamnar i en sekt.
    Det går inte att lura folk som inte är lättpåverkade ska det stå naturligtvis. Många faller för grupptryck.
Svar på tråden Hjälpa "incel"?