Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Hjälpa "incel"?

Det är snällt av dig TS att du vill hjälpa honom, men är han udda så är han och vill han inte ha din hjälp eller råd så måste du acceptera det. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (Betty) skrev 2025-03-29 14:23:41 följande:

Alltså nu handlar det ju om huruvida man ska hjälpa någon som är olycklig och inte får ut det han vill av livet, eller låta det vara. Och jag har landat i det senare.

Hade det varit ett medvetet val, hade hans sociala strategi eller icke- strategi fungerat för honom och gett honom det han ville ha ut av livet, dvs en relation, så hade jag ju knappast ens funderat över det. Ta det som ni vill, men från min sida har det bara funnits välvilja.

Mitt sätt att förhålla mig socialt har fungerat bra för mig i livet. Men ni behöver inte tänka som jag. Gör som ni vill allihopa, anpassa er eller inte, hoppas det fungerar för er och att ni får ett bra liv. 

Det låter ändå som att han har accepterat det på något sätt och det kan vara skönt det. Kanske du också borde acceptera det?
  • Freddie K

Och BTW: TS, sluta se honom som en incel. Jag kan tycka att jag och han är ganska lika på det du har berättat och jag ser mig inte som en incel. Bara att jag lever i ja, ofrivillig celibat, skulle man väl kunna säga. 

Svar på tråden Hjälpa "incel"?