Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Hjälpa "incel"?

Min kusin är i samma läge fast 43 år...jag har försökt hjälpa honom så mycket...det går inte, han vill bara ha det serverat.

Alla går inte att hjälpa, de är oftast sitt egna problem...tyvärr.

Har TS själv funderat på att bli tillsammans med denna incel kille?

Han säger att han inte vill men han vill kanske ha dig...

• burleskburkläsk
    Anonym (Betty) skrev 2025-03-29 12:43:10 följande:
    Trist att höra, jag är lite rädd att det är samma sak här.. Vill verkligen " rädda honom från ett liv i ensamhet " men förmodligen får jag släppa detta även i tanken.

Nä jag kommer inte bli tillsammans med honom, även om jag vore singel (vilket jag inte är) så har ju jag motsvarande krav/förväntningar på män som många andra kvinnor har. Därav att jag också vet exakt vad han gör för "fel". Han är verkligen en underbar person och vän, men inte attraktiv och det har inte med utseendet att göra utan hur han (inte) tar hand om utseendet, hur han för sig och hur han kommunicerar. Han skulle kunna bli attraktiv för en kvinna, det tror jag absolut, men det krävs mycket.
    Jag förstår, tack för svaret! 🤗

Jag hoppas han mår så bra han kan iaf!
  • burleskburkläsk
    Anonym (hhhfd) skrev 2025-04-04 02:51:39 följande:
    Vad elakt skrivet. Han är en underbar person men inte attraktiv för fem öre, som att personlighet inte påverkar attraktivitet. Du kan inte både kalla honom för en oattraktiv och en underbar person samtidigt. Låter som att du är väldigt falsk.
    Hur kan hon inte göra det?

Hon attraheras inte av honom men han har en bra personlighet, det är inget konstigt.

Så om han måste bli attraktiv bara för att han möjligen är trevlig och rolig att umgås med så blir han ju genast oattraktiv med de "fel" han har och oavsett om killen inte är ful är han väldigt oattraktiv.

Alla går inte hjälpa, är han så så drar det ner attraktiviteten nåt enormt, det visar på att han inte bryr sig fast att han är en vuxen man.

Förklara hur Betty är falsk, jag ser inte nån falskhet i hennes text, ser henne som en ärlig person som verkligen försökt hjälpa denna dysfunktionella och oattraktiva person.
  • burleskburkläsk
    Anonym (H) skrev 2025-04-04 07:17:33 följande:
    Kanske borde han fokusera på.det dom faktiskt gör han lite udda. Kan han hitta ett "fuck vad andra tycker" så kommer tjejer hitta honom istället. Istället för att han ska försöka vara på ett sätt som inte är han själv. För mig iaf så är självförtroende otroligt viktigt för om jag tycker någon är attraktiv eller inte.
    Förstår vad du skriver men den attityden kan också vara oattraktiv.

När det gäller hygien tillexempel så skall man inte försöka komma undan med "jag skall träffa en tjej, har visserligen inte duschat på en vecka men jag duger som jag är"...visst hans val men lycka till!

Vet folk som har vad jag skulle vilja kalla för "falskt själförtoende", att det skiner igenom så hårt att de har noll självförtroende och de försöker vara nån de inte är.

"Falsk marknadsföring" skulle jag vilja kalla följande text:
    Var på en fest när jag var 17-18, där var en kille som var typ 20, han såg inte illa ut alls, tjejerna flockades runt honom och han körde med fraser som "min kuk är både längre och grövre än din arm" som han slängde med till tjejerna, om man bara tittade på honom så insåg man att det inte var så...ena tjejen blev tillsammans med honom...hon var då en av mina närmsta vänner, han har ett väldigt litet könsorgan enligt henne...visserligen dumpade hon inte honom för den sakens skull utan annat skryt om andra påhitt längre fram. Jag sade till honom på en fest "om du tar fram din kuk här och nu så gör jag det också så får alla se hur stor du är, du först!", jag har aldrig visat mig så och hade han visat sig så hade jag inte hållit vad jag lovade men kände fullhjärtat att han inte skulle göra det...det blev inget mer kukprat på fester från hans håll efter det. Självförtroende är bra absolut men håll dig till sanningen eller håll tyst, då falskt självförtroende är så himla osexigt.
  • burleskburkläsk
    Anonym (H) skrev 2025-04-04 11:42:22 följande:
    Ja duscha är ju bra. Men resten du skriver om är ju inte självförtroende och heller inte det jag menar. 

Snare såhär kanske. Sluta fokusera så jävla mycket på att skaffa en tjej. Desperation stinker mer än någon som inte duschat på en vecka. 
    Det kan ses som självförtroende men nej det är snarare avsaknaden av bl.a självförtroende.

Jag vet vad du skrev och vet att du inte menade så.

Riktig desperation stinker, så håller med!
  • burleskburkläsk
    Anonym (hhhfd) skrev 2025-04-04 17:38:56 följande:
    Din förklaring är lika korkad. Du kallar honom för en dysfunktionell person med en bra personlighet. Två saker kan inte vara sant på samma gång. Är killen en dysfunktionell person så har han inte en bra personlighet. Att låtsas som att han har en bra personlighet är bara att ljuga för sig själv för att inte vilja vara elak.

Dessutom har de fel han har av ts definierats som kopplade till hans personlighet. Vad är det som du inte förstår?

Alla 6 personer som ogillade mitt inlägg är antagligen lika falska personer de också.
    Bästa herr anonym!

Klart två saker kan vara sant samtidigt, det är väl inget konstigt med det.
    Gå ut och träffa lite folk så skall du själv se...
    Han kan fortfarande vara dysfunktionell och ha en bra personlighet.

Jag bryr mig inte om att vara elak eller inte, lika så att låtsas, menar du att jag låtsas, hur då???

Jag är inte anonym iaf och kommer aldrig att vara heller, jag är jag på gott och ont!

Jag förstår inte ditt agg...

Jag har inte tummat ner dig iaf.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Gunna) skrev 2025-04-04 18:06:47 följande:
    Han kan vara dysfunktionell ur ett partnerperspektiv, men kan vara en juste kompis på olika sätt. 

Pålitlig, vänlig, generös, ett trevligt sällskap, kunnig på vissa saker så att det är intressant att diskutera med honom o.s.v. Men ha svårt att helt förstå andra människor på det känslomässiga planet, svårt med den typen av finlir t.ex. Det kan funka som en kompis, men blir svårt med en partner, om partnen inte är likadan själv.
    Tack, äntligen nån som begriper!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Gjort det, funkade inte) skrev 2025-04-04 20:08:56 följande:
    Om vännen är olycklig med sin situation, ser bra ut och en själv behöver något "projekt" för att hantera tex. att blivit dumpad av vad en trodde var mannen i ens liv så ser man kanske annorlunda på det. Jag ser mig inte själv som en dålig vän för att jag ville försöka hjälpa honom.
    Du är ingen dålig vän, tvärt om!
  • burleskburkläsk
    Anonym (nachmusik) skrev 2025-04-04 20:40:29 följande:

Det är skillnad om någon ber om hjälp.

Tror du att man ska göra ett projekt av en vän som blivit dumpad av sin man? Det är inte heller ett gott tecken på en bra vän. Som vän ska man stötta och lyssna om det behövs.

Vissa har svårt att be om hjälp etc.

Då är det skönt om det finns en vän som ser att man mår dåligt!
  • burleskburkläsk
    Anonym (nachmusik) skrev 2025-04-04 21:19:03 följande:
    Det är så vänskap ska fungera, någon som ser om man mår dåligt och lyssnar och stöttar. Det blir däremot ett intrång på andras integritet om man ska "fixa" någon. 

Det är ju inte brist på flickvän som är problemet i den här situationen heller. Brist på flickvän är bara ett symptom på annat underliggande problem. Ska någon annan "fixa" saker så förstärker denne också det egentliga problemet.
    Jaja, det är bra om man hjälper...ifall personen vill så klart, annars blir det tokigt!
  • burleskburkläsk
    Anonym (nachmusik) skrev 2025-04-04 21:46:23 följande:
    Precis. Jämför med andra saker som handlar om livsstilsförändringar utan att någon ber om hjälp, en kompis som är för fet eller en kompis som röker osv.

Ens vän är inte ens projekt.
    Väldigt sant!
  • burleskburkläsk
    Anonym (hhhfd) skrev 2025-04-05 02:24:58 följande:
    Det finns många dysfunktionella personer därute med olika typer av problem som har partners. Vad jag reagerar på är att man dels kallar honom för en underbar person och samtidigt helt oattraktiv. Hon får tycka vad hon vill, men att döma ut honom totalt för allas räkning är inte schysst på något sätt.

Mitt agg kommer ifrån att det är en hemsk upplevelse för den som blir utdömd på förhand och inte kan försvara sig. Det enda ni tänker är att det hade aldrig kunnat vara jag, så vi behöver inte bry oss om hur vi pratar om såna personer.
    Delvis sant, kan bli lite svårt att helt tänka sig in i...

Jag är idag 46, mitt liv har varit fucked up från dess jag var liten med några få ljusglimtar här och där...dock just nu är jag i mitt livs bästa tid...

Så bara för att livet varit övervägande mörkt och ledsamt så innebär det inget slut.

Vissa kanske säger råjävliga saker och är extremt nedlåtande...kan tänka mig att det inte är lätt att låta personernas åsikter bara glida obemärkta förbi...
Svar på tråden Hjälpa "incel"?