Anonym (H) skrev 2025-04-04 07:17:33 följande:
Kanske borde han fokusera på.det dom faktiskt gör han lite udda. Kan han hitta ett "
fuck vad andra tycker" så kommer tjejer hitta honom istället. Istället för att han ska försöka vara på ett sätt som inte är han själv. För mig iaf så är självförtroende otroligt viktigt för om jag tycker någon är attraktiv eller inte.
Förstår vad du skriver men den attityden kan också vara oattraktiv.
När det gäller hygien tillexempel så skall man inte försöka komma undan med "jag skall träffa en tjej, har visserligen inte duschat på en vecka men jag duger som jag är"...visst hans val men lycka till!
Vet folk som har vad jag skulle vilja kalla för "falskt själförtoende", att det skiner igenom så hårt att de har noll självförtroende och de försöker vara nån de inte är.
"Falsk marknadsföring" skulle jag vilja kalla följande text:
Var på en fest när jag var 17-18, där var en kille som var typ 20, han såg inte illa ut alls, tjejerna flockades runt honom och han körde med fraser som "min kuk är både längre och grövre än din arm" som han slängde med till tjejerna, om man bara tittade på honom så insåg man att det inte var så...ena tjejen blev tillsammans med honom...hon var då en av mina närmsta vänner, han har ett väldigt litet könsorgan enligt henne...visserligen dumpade hon inte honom för den sakens skull utan annat skryt om andra påhitt längre fram. Jag sade till honom på en fest "om du tar fram din kuk här och nu så gör jag det också så får alla se hur stor du är, du först!", jag har aldrig visat mig så och hade han visat sig så hade jag inte hållit vad jag lovade men kände fullhjärtat att han inte skulle göra det...det blev inget mer kukprat på fester från hans håll efter det. Självförtroende är bra absolut men håll dig till sanningen eller håll tyst, då falskt självförtroende är så himla osexigt.