Inlägg från: Anonym (hhhfd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hhhfd)

Hjälpa "incel"?

Anonym (Betty) skrev 2025-03-29 12:43:10 följande:
    Trist att höra, jag är lite rädd att det är samma sak här.. Vill verkligen " rädda honom från ett liv i ensamhet " men förmodligen får jag släppa detta även i tanken.

Nä jag kommer inte bli tillsammans med honom, även om jag vore singel (vilket jag inte är) så har ju jag motsvarande krav/förväntningar på män som många andra kvinnor har. Därav att jag också vet exakt vad han gör för "fel". Han är verkligen en underbar person och vän, men inte attraktiv och det har inte med utseendet att göra utan hur han (inte) tar hand om utseendet, hur han för sig och hur han kommunicerar. Han skulle kunna bli attraktiv för en kvinna, det tror jag absolut, men det krävs mycket.
    Vad elakt skrivet. Han är en underbar person men inte attraktiv för fem öre, som att personlighet inte påverkar attraktivitet. Du kan inte både kalla honom för en oattraktiv och en underbar person samtidigt. Låter som att du är väldigt falsk.
  • Anonym (hhhfd)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-04 06:42:21 följande:
    Hur kan hon inte göra det?

Hon attraheras inte av honom men han har en bra personlighet, det är inget konstigt.

Så om han måste bli attraktiv bara för att han möjligen är trevlig och rolig att umgås med så blir han ju genast oattraktiv med de "fel" han har och oavsett om killen inte är ful är han väldigt oattraktiv.

Alla går inte hjälpa, är han så så drar det ner attraktiviteten nåt enormt, det visar på att han inte bryr sig fast att han är en vuxen man.

Förklara hur Betty är falsk, jag ser inte nån falskhet i hennes text, ser henne som en ärlig person som verkligen försökt hjälpa denna dysfunktionella och oattraktiva person.
    Din förklaring är lika korkad. Du kallar honom för en dysfunktionell person med en bra personlighet. Två saker kan inte vara sant på samma gång. Är killen en dysfunktionell person så har han inte en bra personlighet. Att låtsas som att han har en bra personlighet är bara att ljuga för sig själv för att inte vilja vara elak.

Dessutom har de fel han har av ts definierats som kopplade till hans personlighet. Vad är det som du inte förstår?

Alla 6 personer som ogillade mitt inlägg är antagligen lika falska personer de också.
  • Anonym (hhhfd)
    Anonym (Gjort det, funkade inte) skrev 2025-04-04 15:41:51 följande:

Jag försökte hjälpa en killkompis med sådan problematik. Vi gick på dejter, hade sex osv. Jag tänkte att det blir ju kul för mig med, jag var nydumpad och deppig....men det gick helt fel. Istället för att han skulle få bättre självförtroende och kunna prata med andra tjejer osv. blev han som besatt i mig, hade 0 intresse av andra tjejer sedan och det förstörde vår vänskap helt.

Det kanske var mer värt för honom att dejta dig en kort stund än att ha kvar dig som vän. Helt fel var det nog inte.
  • Anonym (hhhfd)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-04 18:04:04 följande:
    Bästa herr anonym!

Klart två saker kan vara sant samtidigt, det är väl inget konstigt med det.
    Gå ut och träffa lite folk så skall du själv se...
    Han kan fortfarande vara dysfunktionell och ha en bra personlighet.

Jag bryr mig inte om att vara elak eller inte, lika så att låtsas, menar du att jag låtsas, hur då???

Jag är inte anonym iaf och kommer aldrig att vara heller, jag är jag på gott och ont!

Jag förstår inte ditt agg...

Jag har inte tummat ner dig iaf.
    Det finns många dysfunktionella personer därute med olika typer av problem som har partners. Vad jag reagerar på är att man dels kallar honom för en underbar person och samtidigt helt oattraktiv. Hon får tycka vad hon vill, men att döma ut honom totalt för allas räkning är inte schysst på något sätt.

Mitt agg kommer ifrån att det är en hemsk upplevelse för den som blir utdömd på förhand och inte kan försvara sig. Det enda ni tänker är att det hade aldrig kunnat vara jag, så vi behöver inte bry oss om hur vi pratar om såna personer.
  • Anonym (hhhfd)
    nihka skrev 2025-04-04 22:17:00 följande:
    Det är väl jättebra att han hade en gammal pålitlig vän som både kunde och ville hjälpa honom, men när man passerar vänskapsgränsen för att vara "snäll" är det ju risk att vänskapen inte håller. Det var precis det som hände och då förlorade han allt. Bara han kan avgöra om det var värt det för honom.
    En vänskap med en tjej är inte värt något för en man. Jag lovar att han mådde bättre av deras korta romans än att aldrig ha upplevt det.
  • Anonym (hhhfd)
    Faile skrev 2025-04-05 02:38:16 följande:

Om han är en trevlig snubbe som bara råkar vara singel kan han inte räknas som incel. Så varför benämner du honom som incel om han är så trevlig. 

Är han är bra man, respekterar han kvinnor, tycker han om kvinnor? Är svaret inte 100% ja på alla tre så undrar jag vad du ens sysslar med? 

Det kan han visst. En bra man som respekterar kvinnor kan vara en incel.
  • Anonym (hhhfd)
    Anonym (Gjort det, funkade inte) skrev 2025-04-05 04:12:27 följande:
    Vi var "ihop" i ett halvår, lite mer. Så det var inte jättekort....men inte jättelångt heller :/ men det blev att han blev väldigt fäst i mig när tanken var...jag vet inte riktigt. Han saboterade för sig själv när vi försökte med Tinder. Detta trots att han fick jättemånga matchningar, han skrev bara skitkorkade grejer tillbaks. Ungefär samma när vi försökte gå ut så att han skulle prata med tjejer där. 

Bara efter en månad sa han att han var kär i mig sedan fastnade han i det på nåt sätt. Var jobbigt för mig med gillade att ha han här eller vara hos honom osv. Han var lite som en rebound för mig på samma gång.
    Han låter inte som en typisk incel dock med så många matchningar på tinder. Det låter mer som vilket drama som helst med olycklig kärlek inblandat. Att det inte fungerade betyder inte att det var fel att det hände.
  • Anonym (hhhfd)
    Anonym (Gjort det, funkade inte) skrev 2025-04-05 23:32:08 följande:

Något jag gillade med att försöka hjälpa min vän var att kunna prata öppet om sex. Säga exakt hur jag vill ha det och att han försökte sitt bästa att göra så och givetvis även att kunna ge honom vad har du funderat på velat testa osv. Kanske något han sett eller tänkt på, nu föreslog han inga sjuka grejer som han ville prova heller utan olika ställningar osv.

Varför framställer du det som att det var dåligt? Man får intrycket att det finns en åsikt att en viss typ av killar ska inte få ha sex och vara incels resten av livet. De har hamnat i den kategorin och då ska de vara kvar i den för att upprätthålla en viss sorts hierarki. Får han dig att skämmas när du tänker tillbaka på det?
Svar på tråden Hjälpa "incel"?