Inlägg från: Anonym (Gjort det, funkade inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gjort det, funkade inte)

Hjälpa "incel"?

Jag försökte hjälpa en killkompis med sådan problematik. Vi gick på dejter, hade sex osv. Jag tänkte att det blir ju kul för mig med, jag var nydumpad och deppig....men det gick helt fel. Istället för att han skulle få bättre självförtroende och kunna prata med andra tjejer osv. blev han som besatt i mig, hade 0 intresse av andra tjejer sedan och det förstörde vår vänskap helt.

Anonym (hhhfd) skrev 2025-04-04 17:41:05 följande:
    Det kanske var mer värt för honom att dejta dig en kort stund än att ha kvar dig som vän. Helt fel var det nog inte.
    Vi hade känt varandra i nästan 20 år...
    Anonym (Vem) skrev 2025-04-04 19:31:32 följande:
    Frågade hur han såg på mannens situation. Om Nihka ser det som något positivt eller dåligt på att mannen inte haft en relation förut. 
    Min fd. vän jag försökte hjälpa har egentligen bra förutsättningar. För han ser väldigt bra ut, det är socialt det saknas. Jag försökte tex. sitta med honom med Tinder, han fick väldigt många matchningar men skrev helt absurda grejer tillbaks som att han ville sabba för sig själv. Eller flirtade med mig istället för den han skrev med. Då kunde vi ändå gjort det två gånger innan vi satte oss med det just för att han inte skulle fokusera på mig utan de han skrev med.
    Anonym (nachmusik) skrev 2025-04-04 19:57:18 följande:

Jag tycker inte att det är ett tecken på en bra kompis om man ska försöka "fixa" sina vänner.

Om vännen är olycklig med sin situation, ser bra ut och en själv behöver något "projekt" för att hantera tex. att blivit dumpad av vad en trodde var mannen i ens liv så ser man kanske annorlunda på det. Jag ser mig inte själv som en dålig vän för att jag ville försöka hjälpa honom.
    Anonym (P) skrev 2025-04-04 20:20:45 följande:
    Varför försökte du hjälpa honom med sex? Eller var du kåt på honom? I så fall var det ju inte för att hjälpa. 
    En kombination. I första hand hjälpa honom, men att han ser ut som han gör hjälpte till, dessutom att han aldrig hade haft sex så jag kunde bestämma och visa (få det som jag vill och få visa honom saker osv.), dessutom hade jag nyss blivit dumpad av mitt livs kärlek och kände väl lite som så att hjälpa någon jag tycker om är bättre än att bara grina hela dagarna.

Men främst för att hjälpa.
    burleskburkläsk skrev 2025-04-04 20:22:40 följande:
    Du är ingen dålig vän, tvärt om!
    Tack!
    Anonym (hhhfd) skrev 2025-04-05 02:28:55 följande:
    En vänskap med en tjej är inte värt något för en man. Jag lovar att han mådde bättre av deras korta romans än att aldrig ha upplevt det.
    Vi var "ihop" i ett halvår, lite mer. Så det var inte jättekort....men inte jättelångt heller :/ men det blev att han blev väldigt fäst i mig när tanken var...jag vet inte riktigt. Han saboterade för sig själv när vi försökte med Tinder. Detta trots att han fick jättemånga matchningar, han skrev bara skitkorkade grejer tillbaks. Ungefär samma när vi försökte gå ut så att han skulle prata med tjejer där. 

Bara efter en månad sa han att han var kär i mig sedan fastnade han i det på nåt sätt. Var jobbigt för mig med gillade att ha han här eller vara hos honom osv. Han var lite som en rebound för mig på samma gång.

Något jag gillade med att försöka hjälpa min vän var att kunna prata öppet om sex. Säga exakt hur jag vill ha det och att han försökte sitt bästa att göra så och givetvis även att kunna ge honom vad har du funderat på velat testa osv. Kanske något han sett eller tänkt på, nu föreslog han inga sjuka grejer som han ville prova heller utan olika ställningar osv.

Anonym (hhhfd) skrev 2025-04-06 03:28:03 följande:
    Han låter inte som en typisk incel dock med så många matchningar på tinder. Det låter mer som vilket drama som helst med olycklig kärlek inblandat. Att det inte fungerade betyder inte att det var fel att det hände.
    Han är typisk incel, men inte i utseendet.
    Anonym (hhhfd) skrev 2025-04-06 03:33:07 följande:
    Varför framställer du det som att det var dåligt? Man får intrycket att det finns en åsikt att en viss typ av killar ska inte få ha sex och vara incels resten av livet. De har hamnat i den kategorin och då ska de vara kvar i den för att upprätthålla en viss sorts hierarki. Får han dig att skämmas när du tänker tillbaka på det?
    Resultatet blev dåligt. Jag försökte hjälpa men han blev kär i mig och tappade intresset för andra tjejer. Han saboterade för sig själv många gånger där han kunde fått en date. 
Svar på tråden Hjälpa "incel"?