• Anonym (...)

Jag trivs inte i Sverige

Men kommer inte kunna ta mig härifrån på säkert 10 år. 

Har slutat att leva p ga den falska samt icke handlingskraftiga befolkningen. 
    Min mentalitet är något helt annat än vad man har här. 
    Min syn på saker och ting går inte överens med mångas värderingar och syn här.

Vill bara ta mig bort. Man ska leva som en robot i det här samhället och man ska snacka skit bakom ryggen och fejk le. Finns inget av riktigt värde här ur ett existentiellt synsätt samt personligt, om man inte är homosexuell eller en hen då samt har lätt till fejk gråta.

Är så trött på det här att jag har slutat leva. Stängt in mig själv och vill inte ha med folk med att göra. 

Livet ska inte få hända här. Det ska vara så tyst, pipig och fjolligt konstant överallt här.

Läste en tråd att man till och med blir livrädda om en pappa ryter ifrån. Alltså , är nästa steg att gå utomhus endast inkapslad i en sådan där plastboll som man kan kliva in i?

• Svar på tråden Jag trivs inte i Sverige
  • Anonym (Varför kan du inte?)

Varför kan du inte lämna förrän om 10 år?
    Vad ska ske dom åren innan som gör att du kan lämna om 10 år?
    Det är inte långt till Norge, Danmark eller Finland så det borde inte vara svårt att flytta om du inte vill vara i Sverige om det t ex gäller att du har barn som du inte kan lämna men beroende på vart du bor i Sverige kan du alltså välja ett annat nordiskt land eller vill du inte till dom, är inte dom heller bra? annars välj ett av dom som du tycker är bra och ligger bra till geografiskt om det är något du har svårt att lämna Sverige men det är inte långt till något av dom länderna.
    Om det är till annat land du vill så kan du då först mellanlanda i ett nordiskt land och sen flytta.
    Men om du mår så dåligt som du gör i Sverige är det ju inte värt att offra din hälsa och vänta 10 år.
    Men du verkar ensam, även om du ogillar Sverige så borde ju familj och vänner ändå ge dig någon glädje, tom dom som bor i länder med krig som vill fly känner ändå glädje i familj och vänner, gör inte du det?

• Anonym (?)

Kan du inte lösa lånet när du flyttar eller fortsätta amortera efter flytt?

• Anonym (?)

Till vilket land planera du att flytta? 

• Lynx123
    Anonym (...) skrev 2025-03-30 10:00:48 följande:
    Lån och en jag tar hand om. Jag vill ta hand om denne och har lovat att aldrig svika den. Så lånet är det som ställer till det. Och kommer ha det i 12 år egentligen och den jag tar hand om kommer att gå bort om kanske 3-6 år. Det kommer bli en tragedi för mig när den går bort.
    Tråkigt med din närstående. Verkligen.

Med lånet så är det väl bara att knega på, kanske lära dig språket i det land du villl flytta till, se till att ha en utbildning som låter dig få jobb där. 

Odla dina intressen...även om du mest vill vara hemma så finns det mycket som kan berika ditt liv.
  • Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2025-03-30 10:11:06 följande:

Till vilket land planera du att flytta? 

Kommer antagligen dra till Norge och arbeta stenhårt 2 år. Sedan drar jag åt Asien hållet. Vart i Asien har jag inte bestämt mig för än. Argentina är även det intressant.
  • Anonym (Varför kan du inte?)

Ok såg ditt svar efter att jag skrivit, antar att det är en förälder du inte vill lämna som är sjuk och äldre.

Har du ingen annan släkt eller vänner?
    Vilket/vilka länder tror du att du skulle trivas i?
    Har du bott i dessa länder tidigare eller spenderat mycket tid i så du vet att du skulle trivas bättre där.
    Känner du folk där eller skulle du bli lika ensam där?

Ibland är det dåligt mående som gör att man bara ser allt negativt, tror du att du skulle må bättre i andra länder, skulle en flytt fixa så att du mår bättre?

Låter som du skulle behöva ha hjälp med ditt mående så att du inte kommer att må ännu sämre innan du kan flytta om ca 10 år.
    Du skulle ju heller troligtvis inte gå ifrån så dåligt mående du har nu till lycklig bara pga av en flytt till ett annat land.

• Anonym (...)
    Anonym (Varför kan du inte?) skrev 2025-03-30 10:09:43 följande:

Varför kan du inte lämna förrän om 10 år?
    Vad ska ske dom åren innan som gör att du kan lämna om 10 år?
    Det är inte långt till Norge, Danmark eller Finland så det borde inte vara svårt att flytta om du inte vill vara i Sverige om det t ex gäller att du har barn som du inte kan lämna men beroende på vart du bor i Sverige kan du alltså välja ett annat nordiskt land eller vill du inte till dom, är inte dom heller bra? annars välj ett av dom som du tycker är bra och ligger bra till geografiskt om det är något du har svårt att lämna Sverige men det är inte långt till något av dom länderna.
    Om det är till annat land du vill så kan du då först mellanlanda i ett nordiskt land och sen flytta.
    Men om du mår så dåligt som du gör i Sverige är det ju inte värt att offra din hälsa och vänta 10 år.
    Men du verkar ensam, även om du ogillar Sverige så borde ju familj och vänner ändå ge dig någon glädje, tom dom som bor i länder med krig som vill fly känner ändå glädje i familj och vänner, gör inte du det?

Har ingen familj. Eller det finns medlemmar, visst. Men kommer från sådan trasig uppväxt att jag inte har kontakt med någon av dom längre. 

Vännerna förlorade jag p ga depression.
    10 år sedan nu så. Orkar inte bry mig längre om det sociala här i Sverige, det leder inte till något bra ändå. Folk vänder kappan efter vinden och det är inte sånt jag står för. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (...) skrev 2025-03-30 10:00:48 följande:
    Lån och en jag tar hand om. Jag vill ta hand om denne och har lovat att aldrig svika den. Så lånet är det som ställer till det. Och kommer ha det i 12 år egentligen och den jag tar hand om kommer att gå bort om kanske 3-6 år. Det kommer bli en tragedi för mig när den går bort.
    Aj det var mörkt, beklagar verkligen! 😞
  • Anonym (Vidsynt)

Har du bott i ett annat land? Det har jag, flera av dem utanför Europa.
    Alla länder har för- o nackdelar men självklart  vet man bara fördelarna när man inte bor i landet. 

Jag tror problemet sitter hos dig själv och att du anser att omgivningen är ?ansvarig? för din lycka och ditt mående, ?omgiven av idioter??? med lite individuellt ansvar.
    Du uppvisar flyktbeteende genom att projicera problemet på något du anser dig inte kunna påverka och kontrollera, dvs omständigheter och omgivning.

Tror du att du kan hitta ett land med ?likasinnade?, vilket land tror du det är i så fall? Och där är människor inte falska och ?fejk ler?? Jag känner inte igen den beskrivningen av mitt umgänge och omgivning, vare sig i Sverige eller i de länder jag bott?.. OK, kanske lite mer fejkleende i vissa l?nder för man är mer ?översvallande? än i Sverige. Det är ju en del av det ?sociala? umgänget, en del kanske dessutom menar det o är mer expressiva. Men du menar att det inte finns utanför Sverige? 

Samtliga EU-länder kan du flytta till redan idag då vi har fri rörlighet?.. just saying, så hur handlingskraftig är du själv? Ta ansvar för din egen lycka och om Europa inte ?duger?, sök visum och jobb snarast o bli en invandrare i ditt nya land ❤️

• Anonym (Juli)

Det du säger om svenskar känner jag inte igen. Vill du flytta ska du så klart göra det, men det låter snarare som att du har stort behov av annat umgänge, att du haft dåliga människor omkring dig. 

Men, bra och roliga människor dras inte till någon som surar, inte vill vara social och tycker andra är skit. Så länge du har den inställningen kommer de bra månniskorna att undvika dig. 

Svar på tråden Jag trivs inte i Sverige