Jag är emot sommartid
Den som fortsätter med normaltid, när alla andra gått över till sommartid, kommer att komma en timme försent till jobbet varje dag (om den inte har flex).
Jag älskar sommartid, äntligen så vaknar jag i mer rimlig tid. Istället för 3-4 så vaknar jag nu 4-5 någon gång. Det händer även att jag kan sova till 6 någon enstaka morgon, hur ljuvligt är inte det. Jag orkar vara uppe längre på kvällarna och mår bättre när kroppen och sömnen är mer i fas. Jag hade gärna haft sommartid året om.
Sommartid är bra, att få njuta av tidiga ljusa morgontimmar och sena ljusa kvällar.
För övrigt borde man göra som Trump och lagstifta något helt vansinnigt. Ta bort höst och vinter som årstider och låt oss pendla mellan vår och sommar - mycket trevligare.
Jag är för sommartid, jag är emot tidsomställningen.
Det värsta jag viste när jag var barn var att det blev mörkt så tidigt på eftermiddagarna i november, början av december, och januari. Spelar roll om solen går upp sent, skolan börjar ju ändå före soluppgången då, men timmen extra att leka i ljuset hade jag gett mycket för. Men nej, då var ju klockan tillbakaställd en timme.