Var jag elak?
Ska försöka sammanfatta.
Jag lämnade min man för den här personen. Mitt ex var aggressiv och jag tilläts inte ha egna pengar. Jag bodde hos den nya några månader, tills jag lyckades få egen lägenhet, med csn och 50% i skilsmässan.
När jag bodde hos honom stod han för allt, iom att jag inte hade något eget, men det var ofta jag fick höra att "nu spricker min budget" och han stressade så över pengarna. Då kände jag mycket skuld över det. Han menade det inte som en pik mot mig, han är bara sån som säger allt högt.
I början hade vi tänkt att flytta ihop i min lägenhet när jag väl fått en, men efter några veckor hos honom kände jag mer och mer att jag inte vill det längre. Jag älskar honom, men att leva med honom på heltid? Nej det vill jag inte, av flera orsaker.
I början trodde jag genuint att det var på grund av mig budgeten sprack, men sen insåg jag att det är mer standard än undantag. Han är omöjlig med pengar och har det alltid tajt i slutet av månaden.
Förra månaden beställde han hämtmat minst två gånger i veckan och det stör mig, för jag vet att det sen blir jag som får lyssna på gnället om hans dåliga lön. Han fick 2000 av en släkting häromdagen, istället för att spara det så beställde han hämtmat IGEN och vad han gör med resten återstår att se, men antagligen inget vettigt...
Han har frågat flera gånger varför jag inte vill bo ihop längre, och idag tappade jag det... jag sa åt honom "det HÄR är en anledning till att jag inte vill bo ihop, hur du är med pengar!". Nu är han arg och tycker jag är orättvis och elak som påstår att han inte kan hantera pengar...