Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Var jag elak?

Frågan är väl, om du var ärlig mot honom eller om du endast skrek ur dig det för att slippa föra en dialog om vad som var anledningen / anledningarna?

Menar, om han nu skärper sig med sin ekonomi, skulle du då vilja bo ihop med han då? Eller var det bara en ursäkt.. 

Låter mer som att du använde dig av det som en ursäkt. Menar, hade han varit så ordentlig med sina pengar, så hade han nog aldrig hjälpt dig i första hand. 

Ja, jag tycker att du var elak. Ni behöver inte ha en gemensam ekonomi för att ni bor ihop. Så jag tror även att du har ljugit för honom nu dessutom? Eller?

Sen är ju frågan om du har tänkt att betala tillbaka vad det faktiskt kostade honom? Betalar du hälften av allt, boende, el, vatten, mat, hemförsäkring osv ?

Sen undrar man ju om du verkligen inte åt hämt maten också?

Du låter som någon som verkligen utnyttjat en snäll person och sedan inte finner han så attraktiv för att därefter kränka honom och komma med dåliga ursäkter utan att göra rätt för dig.

Eller har jag fel? Skulle inte tro det. Men du har ju all möjlighet till att svara tillbaka åtminstone.

• Anonym (hmm)

Om det nu störde dig så mycket med hämtmaten och du visste at du inte ville bo ihop med honom, så kan man även undra varför du inte flyttade ut direkt istället för att vänta in det nya boendet?

Dög det inte ? Hade du ingen annanstans att ta vägen och kände dig berättigad till att utnyttja honom? Nae ts, det här går man inte på. 

Du verkar vara knepig och otrevlig samt en utnyttjare.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-03 07:47:12 följande:
    Hjälp vad du läser in saker, du har så ofantligt mycket fel att det är lättare att säga vad du har rätt om... vilket jag inte hittade något.

För det första så skrek jag inte och jag har aldrig påstått att ekonomin är enda orsaken, utan att det är EN av orsakerna.

Jag har mer än betalat tillbaka, jag har hjälpt honom så mycket ekonomiskt att jag "betalat tillbaka" många gånger om.

Vadå om jag åt av hämtmaten? Uppenbarligen inte eftersom vi inte bor ihop.

Och varför jag inte flyttade direkt. Nej, jag hade ingenstans att ta vägen, men att jag insett att jag inte vill bo ihop är inte samma sak som att jag vill göra slut. Det är skillnad på att stå ut med saker när man vet att det är tillfälligt. Väldigt tacksam att jag fick chansen att uppleva hur han är att leva med innan vi flyttat ihop på riktigt. Jag har inte utnyttjat honom, han ville att jag skulle vara där och jag har alltid hjälpt till, städat, lagat mat osv. Jag blev definitivt inte bortskämd med upplägget. Hans liv blev mycket lättare tiden jag bodde där.
    Klart du inte gjorde. 

Du var helt fantastisk underbar och en genuin ängel, medan han var en smutsig gris som inte klarade av att sköta sin ekonomi och det var synd om dig att du var tvungen att bo hos han ett tag antar jag? 

Du gjorde hela hans värld till en stor grön äng med röda rosor på, medan han fick flyga på en gyllene matta över den, eller hur ? 

Hade accepterat ditt svar om du åtminstone kom med någonting som var självkritiskt. Men det kunde du alltså inte, utan du var helt perfekt menar du på. 

Att du ljuger lyser igenom. 

"Jag har hjälpt honom så mycket ekonomiskt att jag har betalat tillbaka många gånger om."

Om det hade stämt så hade du inte haft skuldkänslor för hans ekonomiska situation. Stackars dig att du fick stå ut med honom den tiden som du var hemlös. 

Enligt din ts så har du ju extremt stor koll på att han köpt hem hämtat 2 kanske t om 3 gånger. Men samtidigt så påstår du att ni inte bodde ihop? 

Antar du är en sådan som anser att en kvinnas existens är mer än tillräckligt för att män ska vara glada över er. 

Sedan skrev du i ts att du hade uppgett att det var p ga hur han skötte sin ekonomi. Dessutom handlar hela ts om i princip hans ekonomi. Men nu försöker du förneka samt smeta ut "målarfärgen" till att vara flera olika orsaker. 

Ärligt talat ts, man tar sig för pannan och höjer både ett och två ögonbryn. 

Ju mer du skriver ju mer anser jag att du gör bort dig. 
Svar på tråden Var jag elak?