• Jemp

Jag var på en arbetsintervju

Handlar väl om hur du hanterar stress och press, vilket också kopplar tillbaka till både att kunna göra jobbet och att göra det på ett sunt sätt och att kunna prioritera. 

Sen beror det väl helt på arbetsgivare och verksamhet vad som är lämpligaste sättet.

• Jemp
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 10:41:34 följande:

I min värld behöver inte frågan handla om huruvida man är villig att jobba över några timmar för att få jobbet gjort.

På mitt jobb delas personers tid mellan flera projekt. Projekten har olika start/stopp men pausas ofta. Det kan också komma akuta supportfrågor som personerna måste lösa.
    Vi har verktyg för att efter bästa förmåga planera dessa personers arbetsbelastning men då det är många inblandade händer det att en person sätts i en situation där den inte kan leverera allt i tid. Det sämsta som kan hända är att personen inte säger något utan låter det gå åt skogen med något, rycker på axlarna och säger "jag hann inte". Det ligger på den personen att säga ifrån att det inte går. För allas skull, även de själva.

Så jag tolkar frågan från AG att de vill se om du kommer säga ifrån och kräva en prioritering om du inte kan göra det själv.

Håller med. I mitt jobb hade det varit en jättedålig lösning att jobba över för att bli klar, som standard. För klar blir man aldrig.
Svar på tråden Jag var på en arbetsintervju