Inlägg från: Anonym (Jahapp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jahapp)

2 veckor ”ensamsemester”…

Hur hade ni känt? Jag och lin sambo har i princip alltid haft vår sommarsemester tillsammans. Något år hade vi 3 veckor ihop och varsin ensamvecka. min sambo jobbar just nu på en arbetsplats där han behöver anpassa sin semester efter andra (alla kan inte alltid få de bra veckorna osv) och jag måste i min yrkesroll anpassa efter det som behöver göras på jobbet och kan bara ha semester under juli. Jobbar också på en skola och där bestäms det varje år veckor då skolan är helt stängd och då behöver man ta semester eller jobba hemifrån (Om man kan). 

i år verkar det som att vi bara får 2 veckor ihop. 2 veckor ska alltså spenderas själv. För mig känns det jättetråkigt. Vad hade ni gjort om ni hade 2 veckor ?ensamsemester?? Jag bor i lägenhet i stan så att vara hemma är ju inte ett dugg roligt. 

Vet att det finns singlar som alltid har sin semester ?själv? så klart. 

• Svar på tråden 2 veckor ”ensamsemester”…
  • Anonym (Jahapp)
    Lynx123 skrev 2025-04-03 15:03:11 följande:

Umgås med vänner, gå på en massa utställningar, ta långa, härliga promenader och läsa massor. Låter himmelskt i mina öron.

För vissa är det kanske drömmen, men för mig är det ingen dröm att ligga hemma i en lägenhet själv i 2 veckor. Orkar av vissa anledningar inte spendera 2 veckor (knappt ens en vecka) med tex mina föräldrar och syster med barn, på landstället. 
    De vänner jag har (tyvärr har jag ingen stor vänskapskrets) är upptagna med eget och har barn osv. Har en kollega som är singel som alltid reser själv. Jag har aldrig rest själv och vet inte heller om jag skulle trivas med att göra det. 

• Anonym (Jahapp)
    Jemp skrev 2025-04-03 15:17:11 följande:

Ensam eller med barn?

Jag hade bokat resa/aktivitet med en kompis, vandrat, legat länge på stranden och läst. Ägnat mig åt hobbys.

Ensam, utan barn. Nån strand finns inte i närheten av här där jag bor. Det är en sak att vara hemma och vänta på att sambon kommer hem på kvällen, men när det är semester vill man hitta på saker, annars tycker i all fall jag att det är lite bortkastad ledig tid. 
  • Anonym (Jahapp)
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 15:32:55 följande:

Måste du ta ledigt så länge? 

Fast ja det vill man ju ändå på så vis. Så tråkigt.

Anonym (J) skrev 2025-04-03 15:32:55 följande:

Måste du ta ledigt så länge? 

Fast ja det vill man ju ändå på så vis. Så tråkigt.

Ja man vill ju det. Bara ta ledigt i 3 veckor tex eller bara 2 och sen jobba igen i minst 5 månader till känns inte så kul. Då är hag nästan hellre hemma och läser blcker, tar promenader osv på dagarna. 
  • Anonym (Jahapp)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-04-03 16:51:26 följande:

Ok här frodar negativiteten.

Om du inte klarar av att göra kul saker under några veckor så får du ha det tråkigt. 

Roliga saker? Så klart jag gör, men att umgås med mina föräldrar och syster är tyvärr inte kul, det tar väldigt mycket energi och jag vill inte spendera min lediga tid så. Du kanske syftade på fler saker jag var ?negativ? mot?
    Resa själv skulle jag kanske kunna göra. Jag tänker mest att jag kanske skulle känna mig ensam att inte ha någon att prata med (jag vet att gruppresor finns). Nu är det så att min sambo och jag kommer åka på en solsemester när vi har senester ihop. 
Svar på tråden 2 veckor ”ensamsemester”…