• Anonym (Jahapp)

2 veckor ”ensamsemester”…

Hur hade ni känt? Jag och lin sambo har i princip alltid haft vår sommarsemester tillsammans. Något år hade vi 3 veckor ihop och varsin ensamvecka. min sambo jobbar just nu på en arbetsplats där han behöver anpassa sin semester efter andra (alla kan inte alltid få de bra veckorna osv) och jag måste i min yrkesroll anpassa efter det som behöver göras på jobbet och kan bara ha semester under juli. Jobbar också på en skola och där bestäms det varje år veckor då skolan är helt stängd och då behöver man ta semester eller jobba hemifrån (Om man kan). 

i år verkar det som att vi bara får 2 veckor ihop. 2 veckor ska alltså spenderas själv. För mig känns det jättetråkigt. Vad hade ni gjort om ni hade 2 veckor ?ensamsemester?? Jag bor i lägenhet i stan så att vara hemma är ju inte ett dugg roligt. 

Vet att det finns singlar som alltid har sin semester ?själv? så klart. 

• Svar på tråden 2 veckor ”ensamsemester”…
  • Anonym (?)

Åka på en kurs eller gruppresa
    Resa något med en kompis eller släktning
    Göra en round trip och hälsa på saknade vänner

• Lynx123

Umgås med vänner, gå på en massa utställningar, ta långa, härliga promenader och läsa massor. Låter himmelskt i mina öron.

• Anonym (Jahapp)
    Lynx123 skrev 2025-04-03 15:03:11 följande:

Umgås med vänner, gå på en massa utställningar, ta långa, härliga promenader och läsa massor. Låter himmelskt i mina öron.

För vissa är det kanske drömmen, men för mig är det ingen dröm att ligga hemma i en lägenhet själv i 2 veckor. Orkar av vissa anledningar inte spendera 2 veckor (knappt ens en vecka) med tex mina föräldrar och syster med barn, på landstället. 
    De vänner jag har (tyvärr har jag ingen stor vänskapskrets) är upptagna med eget och har barn osv. Har en kollega som är singel som alltid reser själv. Jag har aldrig rest själv och vet inte heller om jag skulle trivas med att göra det. 

• Virriga Vera

Legat på stranden, kört hoj med kompisar eller ensam. Kört till dottern och hälsat på. Bara njutit av att få vara ensam.

En dröm är att ha en liten campervan och ta en roadtrip i Sverige. Hur härligt hade inte det varit.

• Jemp

Ensam eller med barn?

Jag hade bokat resa/aktivitet med en kompis, vandrat, legat länge på stranden och läst. Ägnat mig åt hobbys.

• Anonym (?)
    Anonym (Jahapp) skrev 2025-04-03 15:11:00 följande:

För vissa är det kanske drömmen, men för mig är det ingen dröm att ligga hemma i en lägenhet själv i 2 veckor. Orkar av vissa anledningar inte spendera 2 veckor (knappt ens en vecka) med tex mina föräldrar och syster med barn, på landstället. 
    De vänner jag har (tyvärr har jag ingen stor vänskapskrets) är upptagna med eget och har barn osv. Har en kollega som är singel som alltid reser själv. Jag har aldrig rest själv och vet inte heller om jag skulle trivas med att göra det. 

Testa att res sjäv en vecka.  Kolla gruppresor som fjälvandring, vindsurfing, vinprovning, körsång
  • Anonym (Jahapp)
    Jemp skrev 2025-04-03 15:17:11 följande:

Ensam eller med barn?

Jag hade bokat resa/aktivitet med en kompis, vandrat, legat länge på stranden och läst. Ägnat mig åt hobbys.

Ensam, utan barn. Nån strand finns inte i närheten av här där jag bor. Det är en sak att vara hemma och vänta på att sambon kommer hem på kvällen, men när det är semester vill man hitta på saker, annars tycker i all fall jag att det är lite bortkastad ledig tid. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Jahapp) skrev 2025-04-03 15:29:40 följande:
    Ensam, utan barn. Nån strand finns inte i närheten av här där jag bor. Det är en sak att vara hemma och vänta på att sambon kommer hem på kvällen, men när det är semester vill man hitta på saker, annars tycker i all fall jag att det är lite bortkastad ledig tid. 

Måste du ta ledigt så länge? 

Fast ja det vill man ju ändå på så vis. Så tråkigt.

• Anonym (?)
    Anonym (Jahapp) skrev 2025-04-03 15:29:40 följande:
    Kör något hemmaprojekt om resa inte är aktuellt. Tapetsera om några rum, fixa golvet
Svar på tråden 2 veckor ”ensamsemester”…