• Mkay

Bättre immunförsvar

Vad förändrade ni i era rutiner eller ert liv som gav er en drastisk förbättring av ert immunförsvar?

• Svar på tråden Bättre immunförsvar
  • Mkay
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-03 20:57:59 följande:

Kosttillskott med D-vitamin. Var sjuk jämt innan jag började med det, nu har jag inte varit sjuk på 4 månader sen jag började äta det (vilket är bra för att vara mig). Även börjat äta mer frukt och grönsaker

Vilken styrka (IE) per dag har du ätit? Funderar också på att börja med D-vitamin, har alltid haft dåligt immunförsvar men på sistone har det varit katastrofalt. Sjuk i princip hela januari-februrari, lite i mars och nu sjuk igen. Så trött på det. värt att testa liksom 
  • Mkay
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-03 21:54:01 följande:
    2000 IE från märket Vitaprana, sen försöker jag ta mig ut i solen en stund de dagar det är soligt. Jag har haft dåligt immunförsvar i flera år och har alltid blivit tipsad om att testa ta tillskott men aldrig riktigt trott på det. Förra året var det värsta året någonsin så jag testade nu i december och det har faktiskt funkat jättebra, och jag jobbar ändå på förskola där det alltid går sjukdomar
    Tack för bra tips, jag ska testa detta. Tar gärna fler tips på något ni börjat med som gett er en tydlig förändring i ert immunförsvar. 
Svar på tråden Bättre immunförsvar