Du utdefinierar sexuellt, som att det vore nåt annat än livet i övrigt. Det synsättet håller inte när det gäller romantisk attraktion mellan två människor. Men det kanske är ditt sätt att få tråden att handla om nåt annat än sexuella preferenser?
Men ja:
Humor, lagom blandning av självdistans och självsäkerhet, musikalitet, intellektuell rörlighet, ömsesidigt välvilligt intresse, känslomässig bredd och ärlighet, skapandeförmåga. Jag beskriver visst mitt livs kärlek, märker jag. Lägger till strålande vacker, ståtlig och oemotståndligt sexig så är bilden komplett. Ja, hon tar plats <3
men alla kan ju inte vara som hon.
I vardagslag, för att jag ska tycka nån är lite söt och ett inledande intresse ska väckas så är det nån glimt av nåt av ovanstående med OBLIGATORISKT välvilligt intresse. Jag är själv ganska ansenlig till utseende och karaktär. En del kvinnor är därför omedelbart demonstrativt misstänksamma och avvisande, som om jag vore en lömsk dammsugarförsäljare. Det är jag inte. Jag råkar bara ha somliga drag som många gillar och en del anser sig behöva värja sig mot (en del är förstås likgiltiga men förhållandevis få) I övrigt är jag en ganska blyg romantiker. Jag har ingen lust att omvända folk som direkt placerar mig i ett fack pga mitt utseende. Såna människor får ta hand om sina egna osäkerheter och isf återkomma.