Inlägg från: Anonym (Juni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Juni)

Ska jag skriva till honom

Nu är jag tjej men jag skulle ha tyckt det var creepy om jag fick veta att en kille letat upp mitt nummer och började skriva. Jag tror att många tjejer skulle känna likadant.

Hur en kille skulle reagera om en tjej gjorde samma sak? Kanske han också skulle tycka det var creepy, kanske inte. Men jag tror inte det är det bästa sättet att ta kontakt, be om råd från er gemensamma vän istället. Som tidigare nämnt så kanske ni kan bli introducerade för varandra på en fest eller liknande.

• Anonym (Juni)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-07 10:09:11 följande:
    Det är creepy...visst en extremt liten gnutta av nyfikenhet och smickrande...men det är så fel.

Skulle personen i första meddelandet skrivit vem det var och vad den hade för avsikter så tror jag de flesta män skulle vänta med block ett par meddelanden in...själv skulle jag nog inte ens svara personen.

Känns omoget som fan!
    Jo visst tänkte jag att killar kanske skulle bli lite smickrade att det är tjejen som tar kontakt för en gångs skull men det kan ju lika gärna slå totalt fel och killen bara tycker att tjejen är jättejobbig och knepig...

Jag hade inte svarat om en kille gjorde så, så jag har full förståelse att en kille skulle reagera likadant!
Svar på tråden Ska jag skriva till honom