• Jemp

Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig

I ett aprilskämt ingår ju att den tala om just att det är ett skämt/hittepå.

Det är väl för övrigt ganska naturligt att bli osäker på om man känner att man inte kan lita på en person eller vara säker på att denne talar sanning.

• Jemp
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 12:21:57 följande:
    Förmågan att ljuga äger majoriteten av befolkningen, så det är helt orimligt att känna att man inte kan lita på folk bara för att de KAN. Han har inga som helst skäl till att inte lita på mig.
    Känslor kring tillit är ju inte enbart rationella eller något man bestämmer sig för. Jag har som sagt full förståelse att en insikt om att man inte kan läsa en person som man trodde, leder till osäkerhet.
    Att du nedvärderar hans känslor kring det kommer ju inte hjälpa tilliten. 

Och nu svarar jag utifrån det du skrivit, alltså att han har tagit upp en känsla med dig. Inget kring eventuella följder, typ kontrollerande beteende.
  • Jemp
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 12:31:13 följande:
    Jag har aldrig påstått att jag inte "kan ljuga", det är han som envisats med att ha den bilden och påstår att han inte kan det, vilket är BS. På vilket sätt nedvärderar jag hans känslor?
    Genom att gå i försvar, säga att han är orimlig och inte har någon anledning att säga som han gör. 
  • Jemp
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 12:38:52 följande:
    Men han har ju inte det, jag har gett honom noll orsaker till att inte lita på mig. Ett löjligt skämt ändrar inte den saken.
    Han har ju gått i flera dagar och trott på saker du sagt, som visade sig vara felaktigt. Därför säger han nu att han känner det svårare att lita på dig. 
  • Jemp
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 14:52:15 följande:
    Helt harmlösa saker som inte påverkat honom det minsta.
    Nej. Nu ignorerar du ju det han säger igen. Det har påverkat honom, vare sig du tycker det borde göra det eller inte. 
Svar på tråden Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig