• Cheers

Min fru är bokstavstroende muslim

Bli bokstavstroende själv och håll henne i strama tyglar så blir ni ett muslimskt idealpar!

Hon ska hålla sig inne, stå vid spisen och bara hålla käft. Ge henne en dagsedel om hon bjäbbar emot och släng ut henne från balkongen om hon vanhedrar dig.

• Cheers
    Anonym (Fd) skrev 2025-04-09 08:51:33 följande:
    Gud, Allah same shit different name. 
    Nej, jag håller inte med. Jesus är Guds son (GUD) och det är en jävla skillnad på den kristna guden/Jesus och Allah/Muhammed. Läs på!. Jesus är fridsfurste medan Muhammed var krigsherre och pedofil.
  • Cheers
    Anonym skrev 2025-04-09 11:53:27 följande:
    Är Långvården läskunnig?
    Det står "Gud, Allah ...". Jesus eller Muhammed kommenterades aldrig utan drogs enbart upp av dig som någon sorts icke-argument om just att Gud och Allah var "same shit, different namne", som det stod.
    Du har då pretentioner på vad man inte får säga. Det stod Gud, Allah, same shit.

Jag dristade mig då att påpeka att Gud är också Jesus (treenighetsläran enligt den Niceanska trosbekännelsen från år 325 och kyrkomötet i Konstantinopel år 381 då gudsbegreppet Fadern och Sonen utvidgades till att omfatta den heliga Anden).
      Jesus var inte bara Guds Son utan också profet (Luk 13:33 m.fl. ställen) - liksom Muhammed. 

Jesus ,är fridsfurste medan Muhammed var krigsherre och pedofil. Det är en jävla skillnad och inte alls same shit.

Har ni inga biblar på psyket?
  • Cheers
    Anonym (nille) skrev 2025-04-09 16:47:10 följande:

Det är inte mycket respekt för andras tro här, från något håll.

Det vill säga man har rätt att tro, men också att ställa sig frågande till tro överhuvudtaget. 

Ja för min del får folk tro vad de vill. Men jag har ingen respekt för islam. Absolut inte. Varför skulle jag ha det?
  • Cheers
    Anonym (Fd) skrev 2025-04-09 18:28:55 följande:
    Allah betyder väl ändå gud på arabiska?
    Se mitt inlägg ovan 11:53.
  • Cheers
    Cheers skrev 2025-04-09 22:14:14 följande:
    Se mitt inlägg ovan 11:53.
    Se 16.09 ovan ska det vara.
  • Cheers

Han kan väl också bli bokstavstrogen och bjäbbar hon emot kan han ju bara slänga ut henne från balkngen.

Cool

Svar på tråden Min fru är bokstavstroende muslim