• Anonym (Jaget)

Är det rent generellt naiva kvinnor som faller för svin?

Tyvärr är det min uppfattning. När varningsklockorna redan ringer alltså, tidigt! 

Har vänner som vart ihop med riktiga galningar och det har tyvärr visar sig för sent, när det är svårare att ta sig hur hans klor. Inte alls lätt att veta när han är världens trevligaste. 

detta är ingen träd för att skuldbelägga kvonnor, men när man själv ser precis alla 🚩🚩🚩 utan att dessa personer aldrig ens verkar reflektera över det? och dessutom vart ihop med kvinnomisshandlare innan. Väljer att kasta sig in i ett nytt förhållande med första bästa man som är snygg och verkar snäll. 

hur kan man gång på gång utsätta sina barn för det? Då är man naiv och faktiskt korkad när man inte ser direkt att killen t.ex. har kontrollbehov och ett jäkla humör mot andra. 

obs...jag menar alltså när det visar sig tidigt. När man är i datingstadiet. 

min man inte är naiv och dum, är det nån form av självdestruktivitet? När man gång på gång haft med dessa "bad guys" att göra. Och när barn är inblandade. Är det sexet som driver eller vad är det???

• Svar på tråden Är det rent generellt naiva kvinnor som faller för svin?
  • Anonym (Jaget)

Min man = om man 

och som sagt, lät Ts igen om sintrar att jag är ute efter att shamea kvinnor som faller för svin, men när det är ett återkommande mönster, jämt svin. Och även blandar in barnen tidigt. Vad handlar det om??

• Fjäril kär

Den gemensamma nämnaren är väl en blandning av naivitet,  dålig självkänsla och dåligt självförtroende,  man tror gott om alla, vill ge folk en chans,  tror inte man är värd så mycket och tar vad man kan få samt tycker potential är en god egenskap. 
    Dom ser röda flaggor men väljer att ignorera dom som en naiv förhoppning om förändringar ...

Oftast har dessa män dessutom egenskaper som lockar till att tycka synd om dom, dom spelar ganska gärna på det kortet också och kvinnan får ett projekt - nån att ta hand om och få känna sig viktig inför  - fast vi andra ser att han utnyttjar henne... 

• Anonym (Gogo)
    Anonym (Jaget) skrev 2025-04-08 11:58:35 följande:

Tyvärr är det min uppfattning. När varningsklockorna redan ringer alltså, tidigt! 

Har vänner som vart ihop med riktiga galningar och det har tyvärr visar sig för sent, när det är svårare att ta sig hur hans klor. Inte alls lätt att veta när han är världens trevligaste. 

detta är ingen träd för att skuldbelägga kvonnor, men när man själv ser precis alla 🚩🚩🚩 utan att dessa personer aldrig ens verkar reflektera över det? och dessutom vart ihop med kvinnomisshandlare innan. Väljer att kasta sig in i ett nytt förhållande med första bästa man som är snygg och verkar snäll. 

hur kan man gång på gång utsätta sina barn för det? Då är man naiv och faktiskt korkad när man inte ser direkt att killen t.ex. har kontrollbehov och ett jäkla humör mot andra. 

min man inte är naiv och dum, är det nån form av självdestruktivitet? När man gång på gång haft med dessa "bad guys" att göra. Och när barn är inblandade. Är det sexet som driver eller vad är det???

Kvinnor faller för charm och självsäkerhet vilket män med narcissistiska och psykopatiska drag vanligtvis uppvisar.

Som någon skrev skulle jag inte säga att det handlar om naivitet vad gäller vilka kvinnor som blir kvar hos dessa män utan mer brist på självkänsla och självförtroende hos kvinnorna som gör att de inte kan säga nej och gå ur förhållandet i ett relativt tidigt skede.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Gogo)
    Fridolini skrev 2025-04-08 12:26:55 följande:

Fast det där behöver väl inte bara vara kvinnor som faller för. finns nog en hel del män också

Nej, män attraheras inte generellt av självsäkerhet. Det är en manlig egenskap.
  • Anonym (S)
    Anonym (Jaget) skrev 2025-04-08 12:02:39 följande:

Min man = om man 

och som sagt, lät Ts igen om sintrar att jag är ute efter att shamea kvinnor som faller för svin, men när det är ett återkommande mönster, jämt svin. Och även blandar in barnen tidigt. Vad handlar det om??

Jag tänker att sådana kvinnor inte alltid är naiva, men de har ofta dåligt självförtroende och tror inte att de är värda bättre än att bli någons slagpåse eller behandlas illa på andra sätt. 

Kaka söker maka, liksom. 
    Anonym (Gogo) skrev 2025-04-08 12:31:01 följande:
    Nej, män attraheras inte generellt av självsäkerhet. Det är en manlig egenskap.
    Tvärtom. De flesta män attraheras av en kvinna som styr och ställer. De bästa relationerna är relationer där kvinnan är den som bestämmer. Det är bara att titta dig omkring. Relationer där mannen är boss går överstyr och faller isär. 

Män älskar tuffa kvinnor. 
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (S) skrev 2025-04-08 12:40:40 följande: 
    Kaka söker maka, liksom. Tvärtom. De flesta män attraheras av en kvinna som styr och ställer. De bästa relationerna är relationer där kvinnan är den som bestämmer. Det är bara att titta dig omkring. Relationer där mannen är boss går överstyr och faller isär. 

Män älskar tuffa kvinnor. 
    Nej, det är inte så det fungerar. 

Männen blir tillsammans med kvinnor de är lite bättre än på det mesta. Sedan lämnar de över makten för hem och familj till kvinnorna för att de vill fokusera på annat.
  • Anonym (svin)
    Anonym (Jaget) skrev 2025-04-08 11:58:35 följande:

Tror snarare att det är så att svin riktar in sig på dem som går att manipulera. Och en person som är van vid att folk är vettiga kan då trilla dig och gå på svinets fasad som ofta ser fin och normal ut tills man är fast. 

Det du beskriver om att man gång på gång går in i samma destruktivitet tror jag snarare handlar om dålig impulskontroll och en oförmåga att se längre än nästa krök. Eller att man är van att leva i kaos, från tex en uppväxt i kaos, och då väljer sånt som känns hemtamt. 
  • Anonym (Jaget)

Tack för svar! Intressant.

Skönt att ingen verkar ta det fel sätt som inte var meningen. 

• Anonym (Jaget)
    Anonym (svin) skrev 2025-04-08 12:48:30 följande:
    Tror snarare att det är så att svin riktar in sig på dem som går att manipulera. Och en person som är van vid att folk är vettiga kan då trilla dig och gå på svinets fasad som ofta ser fin och normal ut tills man är fast. 

Det du beskriver om att man gång på gång går in i samma destruktivitet tror jag snarare handlar om dålig impulskontroll och en oförmåga att se längre än nästa krök. Eller att man är van att leva i kaos, från tex en uppväxt i kaos, och då väljer sånt som känns hemtamt. 
    Ja det ligger nog nåt i det, alla jag känner som valt dessa relationer är impulsiva och kommer från en relativ stökig tillvaro. 
Svar på tråden Är det rent generellt naiva kvinnor som faller för svin?