• Anonym (Kontrollfreak)

Har ni full insyn i eran partners konversationer med andra människor?

Jag ska börja med att skriva att jag haft som princip aldrig vara så nyfiken att jag måst kolla min,partners telefon o hans konversationer. Men för ca 1 år sen så hade vi dåligt I förhållandet o det kom fram att han strulat runt med andra tjejer då. Men vi valde fortsätta o det tog ett tag innan jag kunde lita på han igen. Men ibland blir jag så sugen kolla hans telefon o se vem han skriver med. Men hittills har jag hållit mig. Ibland när det plingar mycket i hans telefon kan,jag fråga vem det är o då svarar han alltid o berättar vad dom diskuterat om. Även om han kan,bli lite sen hem så brukar jag fråga varför o då har han mött nån granne på vägen o dom har diskuterat det o det. Så tror inte han är otrogen igen men tycker det är jobbigt att inte ha full koll på allt han gör och skriver. Hur är det med er andra har ni stenkoll på vad era partners pysslar med utan er o vad o vem dom skriver med på telefon?

• Svar på tråden Har ni full insyn i eran partners konversationer med andra människor?
  • Anonym (Alva)

Är det så jobbigt att inte ha full koll så kanske ni inte är rätt för varandra?
    Jag känner inte alls så, jag tycker det vore skitjobbigt att känna så. Att aldrig känna lugnet. Kan du inte sysselsätta dej med något?

• Fjäril kär

Nej det tillhör privatlivet . Hör jag att det är typ  min egen mamma  eller hans barn i telefon kan jag ställa frågan om det var något särskilt men annars är det "no-go-zon" att fråga om privata saker. 

Med alla dina frågor så sabbar du ju er relation ni byggt upp igen...

• MammaTillDansband

Nej, har ingen aning om vad min man skriver med folk om. Och inte bekymrar det mig heller, eftersom jag litar på honom. Dessutom kanske det står saker i hans meddelanden som andra berättat för honom i förtroende, och det är inte meningen att jag ska läsa det.

Är det verkligen en bra relation ni har?

• Anonym (Kontrollfreak)
    Anonym (Alva) skrev 2025-04-08 20:25:44 följande:

Är det så jobbigt att inte ha full koll så kanske ni inte är rätt för varandra?
    Jag känner inte alls så, jag tycker det vore skitjobbigt att känna så. Att aldrig känna lugnet. Kan du inte sysselsätta dej med något?

Alltså jag sitter ju inte o väntar på helspänn eller toklyssnar på hans telefon. Men ibland kan jag känna mig lite nyfiken på vad han pysslar med. O ja jag har lite kontrollbehov medans han ibland glömmer bort att nämna saker åt mig som jag kan tycka man kanske ska göra i ett förhållande. Som ex om han lovat hjälpa nån med nåt på vägen hem från jobbet åsså sitter jag o väntar på han.
  • Anonym (Kontrollfreak)
    MammaTillDansband skrev 2025-04-08 20:27:18 följande:

Nej, har ingen aning om vad min man skriver med folk om. Och inte bekymrar det mig heller, eftersom jag litar på honom. Dessutom kanske det står saker i hans meddelanden som andra berättat för honom i förtroende, och det är inte meningen att jag ska läsa det.

Är det verkligen en bra relation ni har?

Har inte läst hans meddelanden o kommer inte göra det heller. Men lite nyfiken tycker jag ju att man kan vara på vad sin partner pysslar med på telefon? O jag frågar ju aldrig vad som skrivs utan bara vem han skriver med. Han själv som självmant berättar 
  • Jemp

Absolut inte. 

Visst kan det hända att jag frågar av nyfikenhet eller småprat vem han pratar med eller om han är sen hem, men aldrig känt ett behov att kontrollera. 

• Anonym (Jag)

Nej, det är en privat sak tycker jag.

• Anonym (Kontrollfreak)
    Fjäril kär skrev 2025-04-08 20:27:09 följande:

Nej det tillhör privatlivet . Hör jag att det är typ  min egen mamma  eller hans barn i telefon kan jag ställa frågan om det var något särskilt men annars är det "no-go-zon" att fråga om privata saker. 

Med alla dina frågor så sabbar du ju er relation ni byggt upp igen...

Inte ställer jag massa frågor utan bara mer om drt plingar mycket i telefon typ oj vad det plingar i din telefon! 
    O han kan frågaom han märker att jag skriver för fullt i telefon om det är x eller y ja skriver med typ
  • Fjäril kär
    Anonym (Kontrollfreak) skrev 2025-04-08 20:37:44 följande:
    Inte ställer jag massa frågor utan bara mer om drt plingar mycket i telefon typ oj vad det plingar i din telefon! 
    O han kan frågaom han märker att jag skriver för fullt i telefon om det är x eller y ja skriver med typ
    Jag skulle aldrig ens kommentera pling eftersom det överhuvudtaget inte angår mig alls.  

Jag litar på att min partner informerar om det är något jag behöver veta av eget initiativ. 
  • Dexter dot com

Jag varken hade eller ville ha full koll på min partner . Att leva med någon man inte litar på är ju oerhört påfrestande för båda. Antingen får du söka hjälp så du kan släppa det som hänt och ditt kontrollbehov eller så accepterar du att du faktiskt inte litar på honom och lämnar.

Svar på tråden Har ni full insyn i eran partners konversationer med andra människor?