• Anonym (X)

Min väns son

Anonym (Jess) skrev 2025-04-11 11:12:16 följande:
    Jag upptäckte idag på Youtube. Min son måste ha tittat på Youtube på min telefon. För min väns äldsta son har ett Youtube konto där han lägger ut filmer. Till min stora fasa ser jag att dom filmat in en film här sist. Dom har hittat en gammal docka i förrådet. Satt en kedja runt halsen på den  hennes minsta son misshandlar denna docka. Kastar den i väggen och kallar den n ordet. Detta upptäckte jag idag. Min son syns som tur är inte på filmerna men han har ju varit delaktig så detta ska jag prata med honom om. Inte okej. Detta är en anledning att blåsa av påsken med dom. Jag vet att dom river fram och är galna med detta? Får ont i magen. Hade min son lagt ut detta så hade jag gråtit. Nu är han med så han ska få höra attdetta inte är okej. Han säger inget i filmen. Man ser han skor på en av filmerna. Annars är det hennes söner som slår och kallar dockan fula saker. Detta är absolut anledning att dom inte kommer i påsk. Jag tappar talförmågan. Har skickat 2 av dessa filmer till henne. Vad gör jag mer? 
    Du kontaktar SOCIALTJÄNSTEN i kommunen och säger att de behöver kontakta mamman för hennes barn behöver stöd som hon inte kan ge. Länka dessa videor. Förklara situationen. (Du kan vara anonym) Det ska upprättas en orosanmälan pronto.

I andra scenarion så får du faktiskt prata med din vän. Om din son tar all grädde så säger man inte "Nu blev det ingen grädde till de andra" före han är inte kapabel att ta konsekvenstänk, utan du vänder dig till mamman och tar ögonkontakt "Kan du säga till Liam att inte ta all grädde, det ska räcka till alla" samma med garaget  "Är du tydlig med honom att garaget inte är en lekstuga", ge HENNE direktiv för ungen lyssnar ju inte på dig. Sedan vänder du dig till barnet och säger "Gör du sådär igen så kan du tyvärr inte komma hit mer".
    Punkt och slut.
    Då har du markerat. Tar hon inte tag i uppfostran så säger du nej till att ses.
  • Anonym (X)
    Anonym (Jess) skrev 2025-04-11 15:11:34 följande:
    Hon har fått stöd, inte via sociala utan I samband m3d utredningen på hennes son. Hon pratar aldrig om detta. Han lyfter bara bra saker hennes son gör. Om han vill nått så gör han det. Hon är stolt. Vill hanupp på taket så tar han sig upp. 
    Det är inte samma stöd man får via habiliteringen som man får via socialtjänsten. Du bör kontakta soc snarast, ungarna behöver ju hjälp utifrån. 
Svar på tråden Min väns son