Min väns son
Min bästa vän har 2 söner. (Precis som jag själv). Hennes yngsta är 10 år och har adhd. Han får mediciner MEN han har noll ramar från hemmet och det är extremt jobbigt att umgås, vilket är så tråkigt.
Var gång dom kommer på besök så vänder han upp och ner på min ena sons rum. Allt han tar i går sönder. Sist nu i trädgården såg det ut som ett slagfält. Han har rivit fram saker ur cykelskjulet och lyckats få upp massa gamla löv ur våran lilla trädgårdsdamm. Detta ligger runt hela dammen ihop med hinkar, cyklar mm. Sen dundrar han till fika bodet och tar kladdkaka och ALL grädde som finns. Ett berg. Min vän sitter bara och ler och säger att han inte behöver ta allt. Men inget mer. Jag säger jaha då finns det ingen grädde till dom andra nu då.
Min kompis bara ler emot honom.
När Min son är hos honom och leker sä tar det ofta bara 20 minuter innan detta barn står och gapar på sin mamma att han vill åka och fiska. Hon säger nej men får alltid ge med sig då han skriker att hon är sämst. Min son vill inte fiska utan då får vi åka hem.
Han springer alltid runt som ett jehu. Allt ska alltid vara på hans vilkor. Vill han åka hem när vi är iväg på något så är det bara att åka hem. Han är självisk och delar aldrig med sig till min son. Har han en radiostyrd bil tex. Så för min son inte prova. Är dom hos honom och leker så får min son inte bestämma nått eller låna nått. Detta har gjort att vi tagit avstånd mer och mer. Nu sist va det bio i stan och hon skulle dit med sina barn och jag med mina. Vi hade inte bestämt att gå ihop vilket jag kände som en lättnad då hennes yngsta inte klarar att sitta still utan springer runt och tjatar på min son. Hon ringer mig innan bion börjar och frågar om vi ska sitta ihop. Jag säger då nej. Vi sitter själva. Tror det blir lugnast. Hon blir då sur. Vilket jag fattar.
Jag vill igentligen bara skriva av mig, dels gärna med er om ni har likande erfarenheter och hur man markerar vänligt men bestämt i olika situationer. Vi vill gärna umgås lite ibland om det går, men kanske bättre ta avstånd helt?