Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Nanathalie skrev 2025-04-24 20:41:04 följande:
    Jag äter letrozol och den har kortat ner min cykel och gett mig ägglossning dag 17/18 varje cykel. Hoppas ni får den möjligheten! ❤️ bra att du kollar sköldkörteln också. Felaktiga värden kan orsaka missfall och påverka fertiliteten negativt och det går relativt snabbt att ordna med medicin. Håller alla tummar för dig ❤️

Tack! Hur långa cykler har du utan letrozol? Gör du ultraljud varje cykel? 

Tror sköldkörteln är som den ska egentligen, testade för bara några månader sen men har problem med den i familjen. 

Hoppas tråden fylls med plus så länge 🤞❤️

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-04-24 20:43:54 följande:

Lider med er som har kämpigt just nu med väntan på ägglossning. Det är tufft när det inte går att planera!

Just nu vet jag inte hur jag ska kunna vänta en hel vecka till innan jag testar. Är dessutom ledig från jobb i helgen totalt utan planer bara jag och mannen, så har inget annat att tänka på.. Känner att jag skulle behöva ett riktigt projekt av något slag att bara leva sig in i. Hur gör ni i 2-veckors-väntan-perioden?

Kanske kan ni planera in en date night eller boka frisör eller något annat att räkna ner till, så allt inte bara handlar om att räkna ner till när det går att testa. 

Jag brukar räkna att tex det bara är fem mornar kvar som jag ska låta bli att testa, och sen fyra dagar till jag ska vakna utan att testa osv om du förstår. Att man vänder det till att det bara är x antal dagar kvar man ska låta bli istället för att tänka att man inte kan testa förrän om sju dagar. Så gör man att låta bli till en aktiv del i det hela 🙈

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-04-25 15:45:42 följande:
    Glömde skriva att jag endast gjort 1 ultraljud för att säkerställa att jag inte var överstimulerad vilket jag inte var. Har därefter fått fortsätta med enkeldos (1 tablett på 2.5mg). Blev ju gravid tillslut, men fick MA i v.11, så jag vet att det fungerar nu äntligen. Får positivt ältest med letrozol, innan dess fick jag det aldrig. ❤️

Var alla cykler så långa? Hur många omgångar letrozol tog du innan du blev gravid? 

beklagar ma, vi hade ett vi med på vägen till vår första ❤️

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-04-25 17:37:08 följande:
    Alla tidigare cykler var så långa, men aldrig identiska, t.ex den ena var 55 den andra 62, typ så.

Jag tror det tog 5 omgångar innan jag blev gravid om jag minns rätt. Inne på 8e omgången denna cykel ❤️
    Men då har du vart på letrozol ett år nu? 

Jag hade oregelbundna cykler för några år sen men inte riktigt så långa bara 40-50 dagar men kunde samtidigt ha normala cykler i mellan. Sen efter vårt missfall blev de kortare av någon anledning 🤷?♀️
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-04-25 17:37:08 följande:
    Alla tidigare cykler var så långa, men aldrig identiska, t.ex den ena var 55 den andra 62, typ så.

Jag tror det tog 5 omgångar innan jag blev gravid om jag minns rätt. Inne på 8e omgången denna cykel ❤️
    Tog det lång tid för dig att få det utskrivet? Vilka prover tog de eller räckte det med VUL?
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-04-26 12:11:40 följande:

Kan ju självklart vara en tillfällighet men har hört om implantationsökning och tänk om det kanske har hänt mig nu? Är ju rätt i tiden i alla fall (äl+8). känner mig plötsligt väldigt hoppfull för denna cykel!

Håller tummarna 🤞🥰
    Enstaka tempar säger dock inte så mycket, men vet att man ändå går igång på dem 😅 
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-04-26 12:53:13 följande:
    Haha, nej jag vet det men man kan ju alltid hoppas 😂
    Såklart 🥰🙏
    Men man ska inte bli nedslagen för att kurvan inte är skyhög heller, de kan se så himla olika ut och ändå ge ➕❤️
    Jag klarade inte att låta bli att överanalysera och sov så dåligt i tww när jag tempade ända fram till mensen, så nu slutar jag på 3-4 dpo. Nu tar jag progesteron också, så den är hög hur som 😅
  • Anonym (Ardna)

Dagens första test läste som 0.8 i appen och jag var nästan säker att det var början på ökningen men sen blev det inte högre. Återstår att se om morgondagen ger positivt eller om det bara är en fluktuation i lh. Vet jag hade det någon gång när vi försökte med sonen, det var uppe på 0.8 och vände ner för att bli positivt på riktigt en vecka senare istället. 
    Cd 23 idag, så skulle bli tidigare äl än de andra månaderna åtminstone 🙈
    Hoppas det antingen är lågt eller starka positiva imorgon, vet inte om jag kommer ta progesteronet om jag inte får ett tydligt positivt test. Har sovit så ojämnt sista veckan så vet inte heller om jag kommer kunna se äl på tempen. 
    Ska till kliniken om två veckor, så vet inte om hon kommer kunna se då om jag haft ägglossning eller inte 🤷?♀️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-04-29 09:42:55 följande:

STORT grattis till dem som har plussat redan!!{#emotions_dlg.flower}Plus Väntar fortfarande på min äl, kör rfsu & har aldrig använt dem tidigare, inte ens en föraning till stegring, är på cd 18 idag så hoppas verkligen på ett positivt äl test idag eller inom de närmsta dagarna. Tyst Någon som har erfarenhet av rfsu äl-test?

Hoppas de funkar för dig! Jag fick aldrig riktigg positivt med dem. Jag har easy at home som jag alltid får tydligt svar med 😍 billigare på amazon 🥳
  • Anonym (Ardna)

vet att detta inte är positivt men nu vet jag att det börjar stegra, min fråga är, borde jag ta ett till äl test senare ikväll eller ska jag vänta till samma tid imorgon? Hur brukar ni göra? Sist använde jag clearblue, så då behövde man inte fundera så mycket! Tyst

Jag tar minst tre per dag och vid ökning 5-6 per dag 🙈 

Men absolut ett i em/ kväll 🙃

Svar på tråden BIM Maj 2025