Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-05 18:32:26 följande:
    Tack för svar! Vad jobbigt att blöda så länge, men skönt att ägglossningen kom igång så snabbt. Var det typ samma dag du slutade blöda? Tänker när man ska börja med ägglossningstester❤️

Det var bara spotting i slutet, så i slutet av dagarna med spotting kom ägglossning. Jag fick skrapa lite vid återbesök, antagligen därför det blödde lite längre. Det är ju fortfarande tidigt och litet i v12 så egentligen inte så mycket som ska ut. 

Jag var så knäckt efter vårt, men nu i efterhand känns allt som meningen. Hade den graviditeten gått vägen så hade vi inte fått vår son, så känns som allt blev precis som det var meningen. Det kommer det även vara för er när ni får er regnbåge 🌈🙏

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-05 20:59:19 följande:

Jag hoppas att det blir så, även om det är svårt att tänka så nu i sorgen. Man undrar ju vem det var som skulle ha kommit till oss. Men som min moster som varit med om samma sa ?själar dör inte, de kommer tillbaka i en ny kropp?❤️ Hade du några tecken på att det fanns rester kvar? Alla jag pratat med har sagt att smärtan slutade när allt var ute men jag har haft mild smärta enda sen värkarna slutade i fredags. Och det kommer fortfarande slem men inga klumpar. Vet inte vad som är normalt och inte

Jag tror det för er liksom för oss så kommer ett nytt liv radera smärtan av förlusten ❤️ Det är skitsvårt att tänka rationellt eller positivt så tätt inpå. Men det blir alltid som det är meningen att bli 🙏
    Missfall är ändå ett sätt att skydda oss från att bära foster som aldrig kommer kunna utvecklas hela vägen. Men visst önskar man att man inte skulle blivit gravid från början istället för att bli lurad. 

Kommer inte ihåg några tecken eller hur blödningen var exakt, det är tre år sen det hände oss nu 

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-05 22:07:45 följande:
    Precis! Jag försöker tänka så❤️ Läste att 80% av alla ofostriga graviditeter beror på kromosomavvikelse, så det här är ju bättre än att få reda på det på KUB eller senare. Blir bara så arg att jag inte fick ett vanligt missfall direkt det blev fel istället för att ha gått och trott att allt varit bra i flera veckor för att jag inte haft ont eller blött. Trodde liksom att nu är det ingen fara längre för att jag gått in i vecka 12 och var så glad för det. Det blir en sån käftsmäll

Förstår dig verkligen! Kommer ihåg att appen sa att risken för missfall snart minskade och när man nästan var framme till säkrare tider drogs mattan bort. Jag var också tacksam att det skedde innan kub ultraljudet som vi skulle haft 10 dagar senare. 

Du är ung så förhoppningsvis kommer er regnbåge fort 🌈🙏 Det är sällan något man pratar om, men efter jag blev gravid igen pratade jag med mina kollegor och alla på vårt kontor hade haft missfall en del flera och alla dem har två eller tre barn. Det är inget som sätter stopp för att få bebis till slut❤️ 

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-05 22:44:32 följande:

Ja det är ju så otroligt vanligt, synd att man inte pratar mer om det. Det är så många, även i min familj och släkt, som berättat att de också fått och jag hade ingen aning❤️ Jag misstänker även att jag fått ett missfall för några år sedan men väldigt väldigt tidigt. Brukar ha en cykel på 30-35 dagar men den gången var den 61 dagar och jag hade den värsta mensvärken jag någonsin haft och det kom ut en rätt stor klump. Men jag testade aldrig med gravtest så kan inte veta säkert. Så det gör mig ännu mer orolig att det är något fel med mig. Men det skulle ju vara en väldig otur, enda gången i mitt liv jag haft oskyddat sex utan att försöka bli gravid.

Men det är bara att försöka igen. Och nästa gång ska vi göra ett tidigt ultraljud privat innan KUB så det inte är en ofostrig graviditet igen❤️

Håller tummarna att er regnbåge är runt hörnet! Oroa dig inte för att det skulle vara något fel, det kommer mest troligt att gå bra nästa gång 🙏 Även om missfall är vanligt så är det mycket större sannolikhet att det går bra 🥰
  • Anonym (Ardna)
    MammaMG skrev 2025-05-06 07:23:33 följande:

11 dpo idag och testet lika svagt idag också😭 en super svag linje på "testa tidigt"-test. Får väl nog räkna med en kemisk graviditet denna gång också💔 är så arg, besviken och ledsen, varför ska det aldrig gå vägen!?💔😭

När rätt ägg och spermie kommer går det vägen ❤️ 
    Det är nackdelen med att testa tidigt 💔
    Och att väntan till man kan göra ultraljud/ andra trimestern blir längre ju tidigare man får reda på det. 

Håller tummarna att alla får sina regnbågar snart 🌈 

• Anonym (Ardna)

Mått wacky och illamående sen igår, är på 7dpo och brukar må illa innan mensen kommer. Tänkte börja testa på fredag, men har inga större förhoppningar. Behandlade svamp dagen innan det starkare lh testet som jag inte ens vet om det var positivt 😂 Men det finns de som blivit gravida på dåliga odds innan så vem vet. På ett sätt skönt att allt inte blev perfekt, det blir inte lika mycket förhoppningar att det skulle gått. 

Räknar nästan mer ner till nästa veckas läkarbesök och vad det kanske kan ge. Om de inte kan hjälpa mig förrän i höst så pratade jag med en annan klinik som har bättre med tider. Kändes bra när jag pratade med dem och de gör även ivf om det skulle behövas senare. Det är så svårt att hitta en klinik som tar emot och en del gör men då ska vi göra om hela utredningen som vi gjorde innan sonen och det känns bara drygt och tidskrävande. 

• Anonym (Ardna)
    Anonym (blomman) skrev 2025-05-06 18:21:04 följande:

Hej! Varit aktiv i tidigare trådar men skippat det i ett par månader nu. Vi har försökt i ett år utan något plus. Nu ska utredning påbörjas. Skönt att få det påbörjat och kunna få hjälp om det behövs, men så jobbigt med väntetiden för ett första läkarbesök eftersom provtagningar för både mig och min partner först ska ske. Kan dröja upp till 4 mån till första läkarbesöket! Tycker också det är så jobbigt just nu att se bekanta på sociala medier få barn/bli gravida 😞 Ville nog inte komma någonstans med detta inlägget, bara skriva av mig lite 😅

Hoppas på tur för er alla denna månad ❤️

Det är verkligen så drygt att det är så trögt att komma framåt. Tom min vårdcentral läkare sa att det är konstigt att det inte finns fler tillgängliga läkare för fertilitet/gyn. Vi har redan ett barn så vi går privat nu, men det är svårt att få tider där också. 

Hoppas er utredning ändå går fortare än fyra månader eller att ni som oss fick ett plus under tiden vi väntade på att starta ivf. Det kan hända även när man fått negativa tester länge 🙏❤️

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-05-06 22:08:16 följande:

Ni som gjort fertilitetsutredning eller står i kö för det, måste det gått 1 helt kalenderår av försök innan man ?får? söka eller är det liksom 12 cykler av försök? Jag har ju relativt oregelbundna cykler som ibland är ganska korta (kortaste har varit typ 22 dagar på senaste) så jag kommer ju ha gått igenom fler försök än 12 på ett helt år (om det inte tar sig nu snart då, är som sagt på 9e försöket men 8e kalendermånaden). 

Det är kalendermånader när vi sökte i Skåne. Men man kan alltid försöka att söka tidigare. Vi försökte söka tidigare men IOM att man skulle uppge tidigare graviditeter och missfall så blev vi nekade först för att det inte gått ett helt år från när missfallet började. 

Men om man inte har något sånt datum kan man ju själv välja när man uppger att man började försöka. 

Teor också det skiljer vilken region man hör till. En del verkar kunna få komma på gynbesök som är väldigt lika det man gör vid en utredning tidigt i försöken. Om man är över 35 får man också snabbare. 

Men ge inte upp medan ni väntar 🙏 Man kan bli gravid trots att det visat minus många månader innan ❤️

• Anonym (Ardna)
    Vallmo93 skrev 2025-05-07 20:18:00 följande:
    RFSU ger enligt mig svaga streck, vilket såklart har sin fördel då låter som det sällan ger spökstreck. Jag har tidigare använt cb ultratidig (med streck) som jag dock kommer sluta med då det ofta ger spökstreck och är dyrt. Samt babyplan som varit bra - gav starkare streck än RFSU iaf.

Nu har jag dock köpt en batch med Easy@homes gravtest (10hcg) som jag tänkte testa. Gillar deras ÄL-test i särklass bäst så hoppas gravtesten är bra också (och billiga!).
    Älskar också deras lh test 😍 gravtesten däremot är segare än babyplan och first response. Om man är dum nog som mig och testar varje dag också så kan e@h vara svaga flera dagar för att sen bli starka och hålla sig jämna. Men andra ord ett typiskt bra exempel på att urinstickoe inte mäter någon nivå 😂 Tur nog tog jag också tre andra märken varje dag och blodprov på 13, 15 & 27 dpo. Annars hade jag gått sönder av oro 😅
    Så min recension av gravtesten är att de är helt okej, men mest som gravtest är i det stora hela 🙃
  • Anonym (Ardna)

Grattis till er som fått era plus! 

Jag testar negativt än 10 dpo och håller inte direkt andan när jag testar denna cykeln 😅 Men ändå skönt att slutet på cykeln närmar sig och ett hopp att nästa försök kanske kan ge något 🤗 
    Fortsätter testa till 13 dpo och slutar med progesteronet.

10 dpo är fortfarande en vanlig dag för äggen att fästa så än är det inte avgjort 🥳 Såg att några till fått minus på 10 dpo idag 🥰

Svar på tråden BIM Maj 2025