Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Ingen aning om vad som händer denna månaden 🙈
    Igår vid andra morgonurinen så läste den 0.8 men kanske var det koncentrerat eftersom jag redan kissat någon timme innan dess 🤷?♀️ 
    Inga test riktigt positiva, brukar ha två dagar av positiva.
    I december 23 så hade jag en ökning till 0.8 innan den riktiga ökningen, kanske är det samma som händer denna månaden? 

Jag ska börja progesteron på 3 dpo, vilket borde bli fredag OM testet igår ska räknas som positivt. Kan inte tempa just nu pga hackiga nätter, annars hade det varit till stor hjälp nu! 

Börjar jag på progesteronet utan att ha haft ägglossning så hämmar den ägglossning. Samtidigt har jag läst att sen ägglossning kan ge sämre kvalitet på äggen, så kanske är det lika bra att avsluta cykeln hur som genom att ta progesteronet? 🤷?♀️

• Anonym (Ardna)
    Vallmo93 skrev 2025-04-29 15:27:35 följande:
    Jag har precis börjat använda Premom och gillar det, men kanske att man inte ska lita sig alltför blind på siffrorna. Kollar man på din 0,8 sticla så hade jag absolut tolkat den som ett positivt ÄL-test! 😊
    Tack! Vi utgår från det så länge. Det är bara så konstigt att testen är så mycket svagare än tidigare cykler. Har också testat med premoms lh stickor (som är kvantivativa) och de är också lägre än tidigare cykler. Jag fortsätter testa och blir de svagare får vi ändå tro att det var ökningen eller så blir de starkare imorgon 🤷?♀️

Jag har använt premom länge och easy at home stickorna också, bytte dock förpackning i helgen någon gång. Ttycker det är toppen, man brukar kunna se att det beter sig någorlunda liknande. Men inte denna gången 🙈😂
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-04-29 21:13:31 följande:
    Nej, ville vänta denna cykel. Har testat så mycket tidigare månader (är på 8e försöket) och blivit så besviken av negativa test så. Har nog bestämt nu att det är rimligt för mig att vänta med att testa på torsdag (äl+12 då) om mensen inte kommit då eller tempen fortsätter dyka för då känns det lite meningslöst. Igår tänkte jag att mensen nog ändå kommer idag men eftersom den inte gjort det känns det som att jag bara kan förvänta mig att den kommer imorgon.. 
    Är Såå less på denna resa nu :( blev hoppfull ett tag men det känns som det bara krossas gång på gång. Tar väl ut lite i förskott kanske men känns lite hopplöst. 

Man får vara ledsen och bryta ihop! Du har klarat att komma igen och försöka många gånger nu, du kommer fortsätta att klara av att samla ihop dig inför nästa försök tills pluset kommer ❤️

Jag är inte alls där nu, men vi var innan sonen. Det är så ovisst och man önskar bara få veta hur lång tid till man ska behöva kämpa. Jag hoppas verkligen ni väntar färdigt snart! 🙏🤞

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-04-30 07:16:11 följande:

Grattis er som redan plussat 🥰♥️ 

En annan ligger ju en månad bakom och fick vad jag hoppas är min mens idag, någon dag senare än väntat. Otroligt orolig för ett nytt X😫 Hade nämligen samma intensiva smärta några dagar efter ÄL precis som när jag fick mitt x, då vaknade mitt i natten och fick lägga mig i fosterställningen och nu senast fick jag gå upp och sätta mig i duschen + smärtstillande. Sen senaste dagarna har det molat i livmodern, samt igår nöp det vid höger äggstock vars äggledare  jag saknar. Har också känt något på vänster ibland men främst molat i hela, vilket det inte brukar göra innan mens om jag inte är gravid :( min temp har verkligen gått ner och ser mer ut som en cykel där jag inte blivit gravid men är ändå så orolig..  är inte alltid så kul att försöka bli gravid, all jävla press/stress/konsekvenser ligger på oss kvinnor.. 

Ursäkta depp-ranten 💔 

Förstår verkligen att oron finns där!
    När jag blev gravid igen (vår första blev ma) letade jag ständigt efter tecken på att det skulle gå åt ena eller andra hållet, var på helspänn hela tiden. 

Klart att allt som påminner om hur det kändes vid X sätter igång oron för dig ❤️ 
    Även om vi får ta all skit så får vi också ha ett band till vår bebis i hela nio månader innan pappan får en chans. Det är också helt fantastiska saker vi får uppleva genom en graviditet. Du kommer dit också, även om ni skulle ha några fler gupp på vägen 🙏❤️

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-04-30 08:55:39 följande:
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-04-29 22:10:31 följande:
    Åh jag förstår dig. Hoppas mensen håller sig borta och att du får ett efterlängtat plus på torsdag 🌺

Denna väntan är olidlig så kan bara tänka mig hur det måste kännas för dig 

Tack för stöttning! ❤️Mensen kom som jag trodde imorse.. Känner mig bara tom just nu, men det är som Ardna säger, jag har ju kommit igen tidigare och vet att jag kommer känna mig taggad igen när det närmar sig ägglossning. Det som känns mest påfrestande just nu är att stötta sin totalt nedslagna partner samtidigt som man själv känner sig så hopplös. 

Hinner ju med en till bim i maj men lägger in mig när bim-listan dyker upp igen i flödet 😅

❤️

Förstår att det är tufft för er båda! Hoppas ni snart ska få ert plus🙏
    Om inte annat så är det nära att ni får göra en utredning som kan ge klarhet och lugn i att få koll på läget.
    Vet av egen erfarenhet att man kan få gå igenom många månader av blanka test och sen en månad är det två streck 🙏

Vi har aldrig blivit gravida snabbare än ett år trots att utredningar inte visar något och sambons spermier är toppen. Vi fick vår son och det var värt var endaste tår på vägen dit ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Sarasi skrev 2025-04-30 09:30:18 följande:

det är ändå lite kul att allas största önskan i den här tråden är att få ömma bröst, kanske lite värk i magen, illamående och trötthet. Jag hoppas verkligen själv få känna de symtomen snart! Men börjar tappa lite hoppet för denna månad eftersom BIM närmar sig utan några sådana symtom utöver möjligtvis värk i magen, men skulle lika gärna kunna vara IBSen. Enda gången jag varit gravid tidigare (vilket är många år sen nu och gjorde då abort) så upplevde jag ju ganska tydliga besvär i en vecka, även om det var först på BIM jag insåg vad de betydde. Så tror inte att jag är gravid denna månad heller. 

men en fråga. När ni testar, brukar ni vilja testa med partnern eller vill ni ha den stunden för er själva? Och hur har ni som fått barn tidigare i så fall informerat er partner om de goda nyheterna? Jag har en tanke på hur jag skulle berätta men med tanke på allas historier om ma osv så vågar jag inte slå på stort ifall det sen skulle leda till något missfall. 

Jag testar själv men brukar berätta för sambon när jag gör det. Sist kände jag alla känslor när det faktiskt var positivt, så efter att ha doppat fler test som han streck gick jag till sambon och storböla ❤️

Man förlorar inget på att vara glad och förväntansfull över ett plus. Även om missfall är vanligt så är det mycket vanligare att ett plus resulterar i bebis 😍 
    Jag var livrädd och hade dödsångest för vår son hela graviditeten och önskar inget annat än att jag hade varit lycklig och tagit vara på tiden. Går det inte bra så kommer man vara lika ledsen när det händer oavsett om man var glad eller inte innan det upptäcks, det går liksom inte skydda sig genom att vara förberedd eller att låta bli att ta ut någon lycka i förväg. 

Så om du vill slå på stort så gör det! Chansen att det går bra är mycket större än missfall och även om det blir missfall så är det kanske bara en del av vägen mot er bebis ❤️

• Anonym (Ardna)
    Sarasi skrev 2025-04-30 09:30:18 följande:

det är ändå lite kul att allas största önskan i den här tråden är att få ömma bröst, kanske lite värk i magen, illamående och trötthet. Jag hoppas verkligen själv få känna de symtomen snart! Men börjar tappa lite hoppet för denna månad eftersom BIM närmar sig utan några sådana symtom utöver möjligtvis värk i magen, men skulle lika gärna kunna vara IBSen. Enda gången jag varit gravid tidigare (vilket är många år sen nu och gjorde då abort) så upplevde jag ju ganska tydliga besvär i en vecka, även om det var först på BIM jag insåg vad de betydde. Så tror inte att jag är gravid denna månad heller. 

men en fråga. När ni testar, brukar ni vilja testa med partnern eller vill ni ha den stunden för er själva? Och hur har ni som fått barn tidigare i så fall informerat er partner om de goda nyheterna? Jag har en tanke på hur jag skulle berätta men med tanke på allas historier om ma osv så vågar jag inte slå på stort ifall det sen skulle leda till något missfall. 

Jag testar själv men brukar berätta för sambon när jag gör det. Sist kände jag alla känslor när det faktiskt var positivt, så efter att ha doppat fler test som han streck gick jag till sambon och storböla ❤️

Man förlorar inget på att vara glad och förväntansfull över ett plus. Även om missfall är vanligt så är det mycket vanligare att ett plus resulterar i bebis 😍 
    Jag var livrädd och hade dödsångest för vår son hela graviditeten och önskar inget annat än att jag hade varit lycklig och tagit vara på tiden. Går det inte bra så kommer man vara lika ledsen när det händer oavsett om man var glad eller inte innan det upptäcks, det går liksom inte skydda sig genom att vara förberedd eller att låta bli att ta ut någon lycka i förväg. 

Så om du vill slå på stort så gör det! Chansen att det går bra är mycket större än missfall och även om det blir missfall så är det kanske bara en del av vägen mot er bebis ❤️

• Anonym (Ardna)

Någon mer som uppskattar dagarna efter äl? Det går inte påverka utfallet, det behövs inte planeras bd och det är för tidigt att ens fundera på att testa 😍

Jag är 3 dpo idag och har egentligen ingen aning om äl gick igenom eller inte, men börjat på progesteronet så denna cykeln kommer ju avslutas hur som 🙃 Hade jag fått ordentligt utslag på lh testen och kunnat tempa för att bekräfta äl hade jag varit hoppfull då vi tajma bra. Nu räknar jag mest ned till läkarbesöket och vad det eventuellt kan ge 🙈 Men testar givetvis framåt slutet av nästa vecka 🤗

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-02 23:59:48 följande:
    Så himla tidigt, plussade förra grav på äl+8 förvisso men ännu en dag tidigare trodde jag inte var möjligt ❤️❤️

Grattis! Så skönt att det gick så fort att få plus igen! 

Men du är kanske några dagar till för visst trodde du äl var några dagar tidigare från början? Annars har väl ägget bara haft bråttom ner och fästa 😅🥰

• Anonym (Ardna)

Det syns ju ett streck! Hoppas det är the real deal 🤞

MammaMG skrev 2025-05-03 08:24:47 följande:

Hejsan!
    Här kommer bilder av mitt test idag, 8dpo. Tyckte mig se en väldigt svag linje, redigerade bilderna så att det kanske syns? Kan ju också vara ett spökstreck, det har jag fått många gånger tidigare, men man kan ju hoppas i alla fall att det är något❤️

Svar på tråden BIM Maj 2025