Sarasi skrev 2025-04-30 09:30:18 följande:
det är ändå lite kul att allas största önskan i den här tråden är att få ömma bröst, kanske lite värk i magen, illamående och trötthet. Jag hoppas verkligen själv få känna de symtomen snart! Men börjar tappa lite hoppet för denna månad eftersom BIM närmar sig utan några sådana symtom utöver möjligtvis värk i magen, men skulle lika gärna kunna vara IBSen. Enda gången jag varit gravid tidigare (vilket är många år sen nu och gjorde då abort) så upplevde jag ju ganska tydliga besvär i en vecka, även om det var först på BIM jag insåg vad de betydde. Så tror inte att jag är gravid denna månad heller.
men en fråga. När ni testar, brukar ni vilja testa med partnern eller vill ni ha den stunden för er själva? Och hur har ni som fått barn tidigare i så fall informerat er partner om de goda nyheterna? Jag har en tanke på hur jag skulle berätta men med tanke på allas historier om ma osv så vågar jag inte slå på stort ifall det sen skulle leda till något missfall.
Jag testar själv men brukar berätta för sambon när jag gör det. Sist kände jag alla känslor när det faktiskt var positivt, så efter att ha doppat fler test som han streck gick jag till sambon och storböla ❤️
Man förlorar inget på att vara glad och förväntansfull över ett plus. Även om missfall är vanligt så är det mycket vanligare att ett plus resulterar i bebis 😍
Jag var livrädd och hade dödsångest för vår son hela graviditeten och önskar inget annat än att jag hade varit lycklig och tagit vara på tiden. Går det inte bra så kommer man vara lika ledsen när det händer oavsett om man var glad eller inte innan det upptäcks, det går liksom inte skydda sig genom att vara förberedd eller att låta bli att ta ut någon lycka i förväg.
Så om du vill slå på stort så gör det! Chansen att det går bra är mycket större än missfall och även om det blir missfall så är det kanske bara en del av vägen mot er bebis ❤️