• Mayjel

Varför tror ni att tråden raderades?

Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 00:27:48 följande:
    sök rubrik "Sexuellt utnyttjad".  Inte det jag skrev precis nyss. 
    Nej som sagt. Jag kommer inte att anmäla ?döda? trådar som ingen skriver i längre.
  • Mayjel

Ville bara säga att jag har kollat dina länkar nu och de flesta av dem är väldigt korta och har inget explicit i berättarväg. Möjligen den om fastern då.

Sen så har jag inte kollat igenom den sista tråden längst ner heller. Det är väldigt många sidor i den tråden så kan ta en stund. Kollar imorgon.

Tänk också på att vissa trådar har så många år på nacken att dess innehåll blivit "preskriberat" så att säga och dess innehåll inte alltid går att få raderat.

Men jag kan hursomhelst lova dig att det inte var jag som anmälde tråden där "grabben" berättade om sina upplevelser. Det var någon annan.

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 01:43:14 följande:
    Mm ok.

Har lugnat ner mig nu.

Är inte så att jag är ute efter alla andra trådar egentligen. Utan jag tycker att det som är fel är i hur moderatorerna enbart kan radera vad som helst bara för att någon anmäler eller för att de känner för det godtyckligt.

Vi har yttrandefrihet i Sverige. Då kan man inte enbart radera vad som inte passar forumet utan tydliga raka regler och att de i sin tur följer dessa själ dessutom!

Det är inte första gången sådant sker på det här forumet.

Sedan som flera säkerligen redan har misstänkt, så var det jag som var "grabben". Och allt jag skrev var sant och inte någon jäkla sexnovell. Det trauman jag har gått igenom, och när jag väl öppnade mig om vad jag har varit med om sexuellt så raderas hela tråden. Jag blev självklart ledsen, arg, besviken och kände mig maktlös återigen.

Samtidigt som andra trådar är minst lika detaljrika så självklart har jag att se något annat är särbehandling. För vi fattar alla att tråden togs bort för det jag skrev.

Känner inte att jag klarar av livet längre här. Maktlösheten, det tysta utsattheten i relation till att man har varit med om tidigare får mig att må riktigt dåligt. 

Men det är lugnt, har förstått att jag inte har en plats här på jorden. Det förstod jag redan som barn, ändå har man envist kämpat på, men spelar ingen roll hur mycket man än försöker för allt faller om och om igen och får existentiell oro konstant. Har insett att jag måste sluta kämpa helt enkelt och ge upp det här skit livet.

Jag ger upp dagen hunden går bort så slipper ni alla mig sen. Man blir ärligt talat ett psykfall som konstant utsatt eller felbehandlad eller särbehandlad. Orkar inte mer. Och tänker inte tillåta att bli inlåst någonstans för att jag mår dåligt för allt som hänt mig, för ärligt talat så hade nog ingen orkat med att överleva så länge som jag gjort. Och inte kan jag ens uttrycka mig på nätet utan att det ska censureras.

Är riktigt less på all skit. 

Tack för mig. 
    Jag kan personligen intyga för dig att moderatorerna inte raderar inlägg på beställning. De har nekat mina anmälningar ibland och jag har även fått mina egna inlägg borttagna då och då. Det händer när man gör misstag helt enkelt. Inget konstigt i detta.

Det är helt okej att berätta om sina negativa upplevelser. Tänk bara på detta med sexuella detaljer, typ sånt som berör kropp och intima kroppsdelar. Sånt är känsligt och där bör man vara återhållsam med sina beskrivningar. Du får tänka på att detta är ett familjeforum. Behöver du få ur dig din sorg och ilska mer ocensurerat så är forumet Flashback betydligt mer tillåtande. 

Fast det är ju ingen annan än du själv som gör den bedömningen. Tror du på riktigt att du inte har en plats på denna planet så kanske du skulle prata med någon professionell som kan ge dig nya perspektiv på livet? Man behöver inte bli inlåst för att man mår dåligt. Det finns hjälp att få på annat håll. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:16:32 följande:
    De ord jag använde var, kön mot kön. Högg mig i rumpan med termometer och missade första gången. Sparkade mig så jag slog i byrån 2 meter bort.

Rörde huvudet upp oh ne 5 ggr. O juste, att jag var tvungen att vara naken och massera henens tuttar mellan 4-6/7 års åldern skrev jag.

Var det för känsligt alltså? Hur kan det ha varit för känsligt?

Får man inte säga tuttar? Är det fult?
    Får man inte säga rumpa?
    Får man inte säga rörde huvudet upp och ner x antal gånger?

Vad var det som var för vulgärt med det?

Jag fattar ju att du är mod som du försvarar deras arbete och även vet om att de inte är aktiva just nu.
    Dumt att upprepa det du skrev, med tanke på att tråden stängdes.

Du får ta dina frågor med moderatorerna. Jag är ingen moderator, aldrig varit. Varför tror du det? 

Jag vet att de inte brukar vara så aktiva om nätterna eftersom jag själv brukar vara online vid de tiderna. Jag har lärt mig deras dygnsrytm helt enkelt. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:26:37 följande:
    Det här är en lögn. 

Det finns inte hjälp att få när man har varit med om så många saker. som jag har varit med om, även utanför vad dessa 2 trådar handlar om.

Det finns enbart tvångsmedicinering eller tvång överhuvudtaget.

För "vanligt" utsatta så finns det alternativ. Men inte för någon med otroligt många olika trauman! Sluta ljug och leka så jäkla duktig! 
    Men sluta själv och lägg ner din otrevliga attityd. Jag försökte vara uppmuntrande och det har inget med nåt "spela duktig" att göra. Om du bara ska vara otrevlig och elak så kan vi sluta prata.

Nej, det är ingen lögn. Alla som mår dåligt måste inte bli inlagda. Men du avgör själv vad som är rätt för dig. Skulle föredra om du inte svarade mig mer då du mest verkar på bråkhumör och jag orkar inte med såna typer. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:27:57 följande:

Du har läxat upp mig om att man inte får skriva vissa saker på det här forumet, för vulgärt osv. Så var vänlig och svara mig, vad var det som var fel ?

Tråden kommer ändå att raderas då jag har uttryckt tankar om självmord. 

Nej, jag har inte läxat upp nånting utan enbart skrivit lite kort om hur reglerna ser ut härinne. Resten får du ta upp med moderatorerna. Jag har inget med saken att göra då det är nån annan som anmält tråden och även raderat den.
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:34:01 följande:
    Är jag på bråkhumör för att jag ber dig förklara något som du har uppgett flera gånger luddigt under hela trådens gång?
    Du är otrevlig när du säger en massa osanningar om mig och sen hävdar trams som att "du spelar duktig" och annat nedlåtande. Sluta med det.

Jag har redan förklarat mer än ingående hur reglerna ser ut härinne och kan inte bli mer tydlig än så.
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:38:09 följande:
    Du har kommit med flera påståenden om beteende regler i det här forumet. Så inte konstigt att jag då frågar dig vad i det jag skrev, var det som var fel? Då du är en självutnämnd "viktigpetter".

På det så kommer du med påstående om att det finns hjälp att få, även efter att jag har sagt att nej, det finns det inte förutom tvångsvård eller tvångsmedicinering. Så du leker duktig visst.

Dessutom har jag skapat tråden, så jag får skriva till vem jag vill i den. Duger det inte lilla fina i kanten, viktigpetter samt duktig, så är du mer än välkommen att lämna. Men det är du själv som utmålat dig för att veta om forums reglerna, därav är det inte mer än rätt att du talar om för mig vad det var jag skrev som var fel?
    Dumheter från din sida igen. Jag har aldrig gjort mig till nån viktigpetter, rent trams.

Nej, jag har aldrig lekt duktig nånstans utan försökte bara (tydligen helt förgäves) att vara uppmuntrande. Det var tydligen ett sort misstag det med så nu tänker jag inte vara det mer.

Jag vet hur reglerna ser ut ja, och detta är inget jag hittat på själv utan det är moderatorerna som skapat dessa regler. Det är också de som raderat tråden där du postade. Du får ta det med dem, inte mig.
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 03:01:52 följande:
    Inlägg 5
    kan ändå förstå varför den blev borttagen. Ett tips kan ju vara att man tänker sig lite för innan man börjar skriva om så känsliga ämnen. Särskilt kring språkbruk och att lägga sitt fokus på det viktiga i berättelsen. Att snöa in sig på en massa sexuella detaljer är onödigt och tillför inget, annat än till möjliga pedofiler då. 
    Man kan ju berätta utan att gå in på exakta detaljer kring vad som hände i övergreppen? Och man behöver inte heller vara grov i sina beskrivningar. 
    inlägg 10
    Har man behov av att berätta så kan det väl räcka med att säga att man blev just utnyttjad. Man behöver inte beskriva in i minsta detalj på vilket sätt det skedde. Det är just då som det hela kanske börjar likna en sexnovell. 
    Och tänk gärna också på språket och vilka ord du väljer att skriva. Var inte grov eller vulgär.
    inlägg 14
    Det är nämligen inte tillåtet att beskriva detaljer kring sexövergrepp på barn för då kan det uppfattas som en sexnovell. 
    Folk skulle nog tro på grabbens ord, även om han var lite mer diskret i sin berättelse och utelämnade just de sexuella bitarna. 
    Inläg 37
    Jag kan personligen intyga för dig att moderatorerna inte raderar inlägg på beställning.
    Tänk bara på detta med sexuella detaljer, typ sånt som berör kropp och intima kroppsdelar. Sånt är känsligt och där bör man vara återhållsam med sina beskrivningar.
    Det finns hjälp att få på annat håll. 
    inlägg 40
    Jag har lärt mig deras dygnsrytm helt enkelt. 
    inlägg 44
    lägg ner din otrevliga attityd. Jag försökte vara uppmuntrande 
    inlägg 49
    Jag har redan förklarat mer än ingående hur reglerna ser ut härinne
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du är inte så trevlig som du verkar tro om dig själv.
    Jag har varit saklig i samtliga inlägg. Och är du otrevlig mot mig (du inledde alltsammans) så kommer jag naturligtvis att försvara mig mot dina attacker. Jag tar ingen skit från folk förstår du. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 03:05:27 följande:
    Trots allt ovan så kan du inte ge förklaring på vad jag skrev som var fel?
    Jag har redan förklarat. Så jo, det kan jag visst.
Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?