• Anonym (Censur)

Varför tror ni att tråden raderades?

Tråden: Sexuellt utnyttjad som barn
    Försvann spårlöst?

Vad tror ni att anledningen är till att Familjeliv valde att ta bort den?

Mitt perspektiv (behöver inte stämma)

Men det är att den levde så länge kvinnor uttalade sig om vad de har varit med om som barn. Sedan kom det in en som kallade sig för "Grabben" och berättade om vad han hade varit med om.

Han berättar att han har blivit utsatt av en kvinna som var hans adoptivmor i riktigt ung ålder.

Därefter kom det in en till användare som som berättade en händelse som man möjligtvis kunde ställa sig tveksam till om det verkligen gick att anse som ett sexuellt övergrepp.

Sedan kom burleskburlesk in och svarade på Ts huvudinlägg där han uttrycke sig medömkande till förmån för ts.
    Därefter raderades tråden. Tror den var ca 10 sidor lång? (Kan ha fel.)

Så vad gjorde att familjeliv raderade tråden?

Var det användaren "Grabben" som berättade att en kvinna var förövaren och att det även var en adoptiv mamma som gjorde att man tog bort tråden?

Var det rätt av familjeliv att radera tråden?
    Vågade de inte att endast radera "Grabben´s" inlägg?

Eller vad handlade det hela om egentligen??
    Finns andra liknande trådar kvar ute men just denna raderades, även i denna endast 2 av manligt kön som även berättade om sina händelser.

Varför censurerar familjeliv när manligt kön berättar om övergrepp på dom som barn och samtidigt dessutom straffar alla de andra som har skrivit i tråden?

• Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?
  • Mayjel

Antagligen för att såna trådar ofta kan användas som en täckmantel för sexnoveller kring pedofili.

Min gissning är att flera av de som skrivit i den tråden faktiskt är pedofiler själva som vill få utlopp för sin störning genom att skriva mycket grova och detaljerade berättelser om vuxna som utnyttjar barn. Har sett såna trådar förr och de brukar bli raderade i slutändan. 

• Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-10 22:44:14 följande:

Antagligen för att såna trådar ofta kan användas som en täckmantel för sexnoveller kring pedofili.

Min gissning är att flera av de som skrivit i den tråden faktiskt är pedofiler själva som vill få utlopp för sin störning genom att skriva mycket grova och detaljerade berättelser om vuxna som utnyttjar barn. Har sett såna trådar förr och de brukar bli raderade i slutändan. 

När man går in och söker här inne på forumet på "sexuellt utnyttjad" så får man 10 sidor fulla med länkar till liknande trådar.
    Vissa är hur långa som helst.

Nu har jag inte läst alla självklart, men skulle inte tro att någon man har gått in och skrivit om vad han blev utsatt för som pojke tidigare. Dessa trådar finns alltså kvar.

www.familjeliv.se/forum/thread/82891840-blev-jag-sexuellt-utnyttjad-som-barn
    www.familjeliv.se/forum/thread/65376010-sexuellt-utnyttjad-som-barn
    www.familjeliv.se/forum/thread/83091001-dotter-sexuellt-utnyttjad
    www.familjeliv.se/forum/thread/73474119-sexuellt-utnyttjad-av-mamma
    www.familjeliv.se/forum/thread/5721653-jag-blev-sexuellt-utnyttjad-av-min-faster-nar-jag-var-liten
    www.familjeliv.se/forum/thread/9004416-har-du-blivit-sexuellt-utnyttjad-pa-nagot-satt/20

Men när det är en man eller två som kommer in i en tråd, så raderas hela tråden på grund av (vad du påstår) sexuella fantasier?

Om detta nu faktiskt hände "Grabben" det han skrev om, är det då inte riktigt fel att radera tråden, när alla andra får uttrycka vad de har varit med om?

Han berättade även andra detaljer, som knappast ingår i något fantasi?
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-10 22:44:14 följande:

Jag vill att du uppger en källa till ditt påstående ifrån att det har hänt på det här forumet tidigare då du uppger att du har sett det hända förr?
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 22:56:48 följande:
    När man går in och söker här inne på forumet på "sexuellt utnyttjad" så får man 10 sidor fulla med länkar till liknande trådar.

Nu har jag inte läst alla självklart, men skulle inte tro att någon man har gått in och skrivit om vad han blev utsatt för som pojke tidigare. Dessa trådar finns alltså kvar.

www.familjeliv.se/forum/thread/5721653-jag-blev-sexuellt-utnyttjad-av-min-faster-nar-jag-var-liten
    www.familjeliv.se/forum/thread/9004416-har-du-blivit-sexuellt-utnyttjad-pa-nagot-satt/20

Men när det är en man eller två som kommer in i en tråd, så raderas hela tråden på grund av (vad du påstår) sexuella fantasier?

Om detta nu faktiskt hände "Grabben" det han skrev om, är det då inte riktigt fel att radera tråden, när alla andra får uttrycka vad de har varit med om?

Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 22:59:48 följande:
    Jag vill att du uppger en källa till ditt påstående ifrån att det har hänt på det här forumet tidigare då du uppger att du har sett det hända förr?
    Det kan ju vara så att de trådar du länkat inte innehåller några sexnoveller utan mer neutrala berättelser om övergrepp och det är en viss skillnad. 

Jag har inte anmält den tråd du talar om men kan ändå förstå varför den blev borttagen. Ett tips kan ju vara att man tänker sig lite för innan man börjar skriva om så känsliga ämnen. Särskilt kring språkbruk och att lägga sitt fokus på det viktiga i berättelsen. Att snöa in sig på en massa sexuella detaljer är onödigt och tillför inget, annat än till möjliga pedofiler då. 
  • Anonym (Faster)
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 22:56:48 följande:

Förmodligen för att de inte anmälts. Gick in på den om fastern och kan garantera dig att den kommer att tas bort om du anmäler. För det är precis som ovan skriver: Folk som beskriver sex med barn tas bort (OM de anmäls), vilket jag tycker är helt riktigt.
  • Anonym (Censur)

Det roliga är att "Grabben" skrev i ett inlägg innan att han med hade blivit utnyttjad, men att man inte pratar eller tror på när en man berättar att han blivit utsatt som barn av en kvinna.

Till svar fick han av en annan: "Om du berättar vad som har hänt så tror vi dig."

Han skrev då till slut vad han hade varit med om och hela tråden raderades!

Jag finner det extremt märkvärdigt och oroväckande!

• Anonym (Censur)
    Anonym (Faster) skrev 2025-04-10 23:05:46 följande:
    Förmodligen för att de inte anmälts. Gick in på den om fastern och kan garantera dig att den kommer att tas bort om du anmäler. För det är precis som ovan skriver: Folk som beskriver sex med barn tas bort (OM de anmäls), vilket jag tycker är helt riktigt.
    Så vad utgjorde att just den tråden jag pratar om blev anmäld menar du medan över 10 sidor med liknande trådar finns kvar?

Anklagar ni "Grabben" för att ha skrivit en "sexnovell" när han berättar om saker som är så extrema att det inte går att fantisera ihop ens?
  • Anonym (_)

Ingen aning! Testar bara f;r att varken [ ' Eller ; funkar!
    WTF kan man inte l'ngre skriva r'ken  men prickar ;ver_

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:07:45 följande:

Det roliga är att "Grabben" skrev i ett inlägg innan att han med hade blivit utnyttjad, men att man inte pratar eller tror på när en man berättar att han blivit utsatt som barn av en kvinna.

Till svar fick han av en annan: "Om du berättar vad som har hänt så tror vi dig."

Han skrev då till slut vad han hade varit med om och hela tråden raderades!

Jag finner det extremt märkvärdigt och oroväckande!

Man kan ju berätta utan att gå in på exakta detaljer kring vad som hände i övergreppen? Och man behöver inte heller vara grov i sina beskrivningar. 

Har man behov av att berätta så kan det väl räcka med att säga att man blev just utnyttjad. Man behöver inte beskriva in i minsta detalj på vilket sätt det skedde. Det är just då som det hela kanske börjar likna en sexnovell. 

Och tänk gärna också på språket och vilka ord du väljer att skriva. Var inte grov eller vulgär. 
Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?