Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Vill inte åka ifrån barn

vi är ett gäng som varje år åker på en weekend 4 dygn. jag har en son på snart 2 år o valde att avstå sist. Om ca 4 månader är det dags igen o jag vettefsn om jag klarar att åka iväg detta året heller? vår son är dels väldigt mammig. Vi sover ihop varje natt o ammar än.. sen funkar det att pappan lägger om jag smyger iväg. Men jsg är så rädd att jag ska ha sån ångest dagarna innan. Om jag jobbat en hel dag o inte träffat sonen mår jag gsnska dåligt. Mina kompisar säger att jag måste skärpa mig. sen vet jag inte hur sonen hade reagerat om han är van vid att träffa mamma varje dag o sen är jag borta 4-5 dagar? någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Vill inte åka ifrån barn
  • Anonym (M)

Jag överdrev lite när jag skrev jag mår dåligt av att jobba en dag. jag kan säga att visst tycker jag det är skönt ibland att åka iväg o ha egentid, gå på spa, fika med en kompis, vara på jobbet. Det jag menade är att när jag tex behövt jobba en hel dag o sen ha aktiviteter som gör att vi inte ses på hela den dagen så saknar jag väldigt mycket , jag mår självklart inte psykiskt dåligt.. men jag gillar att iaf kunna sova ihop då o vill gärna vara där o säga gonatt. En natt hade funkar men att det rör sig om 4-5 dygn känns väldigt jobbigt.. o jag tvekar inte på att det inte hade funkat med pappa, men just nu sover vi o ammar varje natt vilket känns lite extremt att från att aldrig varit iväg vara borta 5 dagar o sen ska vi skola in en vecka senare. Jag vill ju inte det ska bli för stor påverkan? 
    men sen njuter jag av att vara med min son. Jag vill göra allt med honom. Som sagt jag njuter av några timmar egentid men för det mesta vill jag ha med honom. 

mina kompisar säger att det var så skönt att deras man var hemma så de kunde åka iväg utan problem 5 dagar innan barnet var ett år, men det är ju inte riktigt de det handlar om. visst jag står betydligt närmare vår son o pappan gärna vill ha flera dagar egentid o gillar när vi åker bort, han är föräldraledig en dag i veckan men i övrigt har han inte varit jätte närvarande. men när jag inte är där funkar pappa helt med läggning mm.  Sen har vår son andra vuxna som kan ha honom utan problem så det är liksom inte att han inte kan va med andra.

• Anonym (M)

Det är ju läge att bestämma hur jag vill göra o jag hade landat i att vara hemma. Jag kommer att behöva vara borta på jobb en natt samma vecka, vi har även tänkt prova att jag är borta en natt i sommar för jag känner själv att en natt funkar. Men just 4 nätter känns väldigt länge när vi o he vart ifrån varandra en enda natt. dock så börjar flertalet av mina kompisar nästa sucks av att jag aldrig varit ifrån min 2 åring en enda natt. Är det så konstigt?? Det verkade väldigt onormalt för dom.

alla gör som dom vill. Men då tycker jag det är ännu konstigare att en kompis ska åka ifrån sin dotter som då kommer vara 10 månader, hon vill inget hellre än att följa med. 

Svar på tråden Vill inte åka ifrån barn